Gå til innhold

sommerferie i nord-norge. hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hoho... hvor gammel er du?

Og hvor skal dere, litt mer presist? Bare reise rundt Bodø og Lofoten?

hm... skal støtte deg når det gjelder Bodø... er ikke så mye som skjer her, du har saltstraumen som er verdens sterkeste malstraum og en god fiskeplass. du har flymuseumet og det var stort sett alt...

Lenke til kommentar

Flymuseet i Bodø mener jeg bestemt å huske er verdt et besøk ja.

Men Lofoten kan jeg ikke forstå at noen ikke vil reise til?

Med mindre man gir fullstendig beng i fantastisk natur, gode fjellturer, fisking, bading (flotte strender!), samt en god del historie og kultur man kan oppleve der..

Moskenes Turistinfo er et bra sted å begynne, blant annet kan jeg anbefale det de kaller for deep sea rafting, flotte turer med RIB uti havet og rundt øyene der. Er du heldig (som meg) kan du få en ganske heftig opplevelse ute på dønningene ;)

Lenke til kommentar

I Lofoten er det moro å bare reise rundt å se på naturen og småstedene rundt. Er ofte man finner et lite bortgjemt museum en plass for eksempel. Var til og med moro for en 14-åring fra Vesterålen(meg) når jeg var der på ferie!

Tips: Henningsvær, Å, Svolvær(akvarium og ubåt-safari(?)). Og som jonlem sier: gå deg en tur, fisk litt og rett og slett se på ting.

Glemte nesten av: Hvalsafari(dyrt) og Vikingmuseum med restaurert skip!

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
hoho... hvor gammel er du?

Og hvor skal dere, litt mer presist? Bare reise rundt Bodø og Lofoten?

hm... skal støtte deg når det gjelder Bodø... er ikke så mye som skjer her, du har saltstraumen som er verdens sterkeste malstraum og en god fiskeplass. du har flymuseumet og det var stort sett alt...

vi skal v?re i en rorbu i lofoten i seks dager og bodø to dager.

Lenke til kommentar

Men rorbu er jo digg?

Vet du hvor i lofoten? Kan sikkert hjelpe deg å prøve å finne ut hva som skjer rundt der dere skal bo.

Regner med det er utover mot Moskenes eller Å eller deromkring? Evt Svolvær? Svolvær er jo en litt halvstor by, der skjer det stadig saker og ting..

Lenke til kommentar
Men rorbu er jo digg?

Vet du hvor i lofoten? Kan sikkert hjelpe deg å prøve å finne ut hva som skjer rundt der dere skal bo.

Regner med det er utover mot Moskenes eller Å eller deromkring? Evt Svolvær? Svolvær er jo en litt halvstor by, der skjer det stadig saker og ting..

kræmervika?. sier det deg noe?.

Lenke til kommentar

Tja, tror det. Ballstad vel? Ikke så langt fra Leknes.

Min første tanke da er om du liker strandlivet?

Kommer du deg til Uttakleiv, Unstad eller Eggum, ut på "yttersida" (litt nordover, se på kartet), finnes det fantastiske badestrender og nydelig natur. Det er til og med verdt å sykle ut dit om været er fint.

Her er feks et bilde fra Uttakleiv..

Og så Haukland-stranda da, den er flott.

Ellers mener jeg det til og med skal finnes en bowlinghall på Leknes eller Gravdal kanskje ;)

Leknes "sentrum" kan vel by på et par cafeer og et bittelite kjøpesenter om det ikke har skjedd noe stort der siden jeg bodde der for 5-6 år siden.. men det er nok folk her som er mer oppdatert der enn jeg er nå.

Kino er der også ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Tja, tror det. Ballstad vel? Ikke så langt fra Leknes.

Min første tanke da er om du liker strandlivet?

Kommer du deg til Uttakleiv, Unstad eller Eggum, ut på "yttersida" (litt nordover, se på kartet), finnes det fantastiske badestrender og nydelig natur. Det er til og med verdt å sykle ut dit om været er fint.

Her er feks et bilde fra Uttakleiv..

Og så Haukland-stranda da, den er flott.

Ellers mener jeg det til og med skal finnes en bowlinghall på Leknes eller Gravdal kanskje ;)

Leknes "sentrum" kan vel by på et par cafeer og et bittelite kjøpesenter om det ikke har skjedd noe stort der siden jeg bodde der for 5-6 år siden.. men det er nok folk her som er mer oppdatert der enn jeg er nå.

Kino er der også ;)

jepp. elsker strender!. ok bowling er jo kult, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...