Gå til innhold

Skjorte til eksamen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det helt og holdent snakk om å gjøre et godt førsteinntrykk, ikke trekke seg selv opp et par karakterer ved å gå pent kledd.

 

Vise at man faktisk har tid til å gjøre seg presentabel, og at man tar dette seriøst. Jeg, som sensor, ville hatt problemer med å ta en som kommer i slitte sko, joggebukse og en sliten t-skjorte seriøst like seriøst som en som var bedre kledd.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Hvis folk hadde tatt seg litt tid til å lese, hadde de klart å se dette utifra førstepost.

Står jo klart "Semmelweis Universitet grad. 09", noe som da tilsier at han skal gå ut i år - og hvis man er nysjerrig, og søker på hva slags universitet det er, så ser man at det er medisinstudier i Budapest. :)

 

Lykke til Vaio!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Hvis folk hadde tatt seg litt tid til å lese, hadde de klart å se dette utifra førstepost.

Står jo klart "Semmelweis Universitet grad. 09", noe som da tilsier at han skal gå ut i år - og hvis man er nysjerrig, og søker på hva slags universitet det er, så ser man at det er medisinstudier i Budapest. :)

 

Lykke til Vaio!

 

Joda, men jeg bryr meg overhodet ikke om hva "Semmelweis Universitet" er.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk har alt å si, og det er ikke til å legge skjul på at det å møte opp pent kledd gir et bedre førsteinntrykk enn å møte opp i ACDC-t-skjorte og kortbukse. Kle deg pent (ikke smoking, ikke hettegenser, men noe midt i mellom kanskje?). Ligger du å vipper mellom to karakterer, vil kanskje alle disse "småtingene", som et fast håndtrykk; pene klær etc. vippe deg opp. Sensorer er ikke alltid like objektive.

 

Jeg har aldri hatt cand.med.eksamen, da jeg fortsatt går vgs. :p

 

Selv gikk jeg i lyseblå og hvit pique og mørke jeans sist jeg hadde muntlig. Har også gått med skjorte, da en enkel lyseblå slimfit-skjorte, men uten slips og cuffs. Hadde dette vært snakk om en avsluttende eksamen for min del, ville jeg ikke vært redd for å tatt på meg slips og cuffs.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
du lever litt i fortiden desverre, joggebukse har blitt et veldig populært daglidags plagg som kan brukes i de fleste anledninger untatt høytider og andre festive stunder. Så at joggebukse "bare er et treningsplagg" er litt feil, da er det utrolig mange som kunne trengt et kurs av Jan Thomas innen mote og hva som er riktig.

Joggebukser er like så mye et "chill"-plagg som en jeans kan være

Ser ikke helt hva joggebukse har med hverken mote eller Jan Thomas å gjøre...

Gå for jeans eller chinos :)

Endret av Bob Dick
Lenke til kommentar

Hei Vaio.

Gå i alminnelige fine hverdagsklær, gjerne en skjorte og en chino/streit jeans. Ikke vær for pyntet, dvs slips og mansjetter. Vis at du tar oppgaven seriøst, men ikke overdriv. Brad Pitt-stilen går veldig greit hvis du tar utangspunkt i det store bildet, der han har skinnjakke. De andre antrekkene blr litt over the top, hver på sin måte.

 

Og, du, lykke til med muntlig.

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...