Gå til innhold

Skjorte til eksamen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev jeg at det var min vurdering? Nei... Jeg skrev at det er lett for å framstå sånn for en eldre sensor.

 

La meg si det på en enkel måte.

Har du på deg et pent par jeans kommer du 99.9999% sikkert ikke til å bli trukket for det.

Har du på deg joggebukse, er det faktisk ikke helt usansynlig at sensor får et litt dårlig inntrykk, og trekker litt for det. Sier ikke at det er sånn med alle, men det KAN skje. Så hvorfor ta sjanser?

 

Takk det samme....

Lenke til kommentar
Herregud, jeg er fullstendig klar over at joggebukser brukes til hverdags, men det er nå slik at det faktisk er et treningsplagg uansett om halvparten av norges fjortiser bruker det daglig. Og å si at en joggebukse kan brukes i de fleste anledninger untatt høytider vitner om at du tydeligvis ikke bryr deg om annet enn komfort når du velger klær.

 

Selv om det er greit nok, kan du ikke komme unna det faktum at det er ganske mange som legger litt mer vekt på hvilket budskap klær gir enn du gjør. Og det er faktisk ganske mange som automatisk tenker "for en slubbert", når de ser en med joggebukse offentlig. Dette gjelder vel for det meste den eldre garde, men det er nå faktstisk sånn at mange sensorer begyner å trekke på årene.

 

Du har sikkert skjønt mitt personlige synspukt på joggebukser, men det er egentlig urelevant for diskusjonen. Det som derimot er relevant, er at det faktisk er sensorer som ikke er så rettferdige som de kanskje skulle ha vært, og legger litt vekt på klesvalget, enten det er for mye eller for lite. Personlig mener jeg at en joggebukse blir for uformelt, og at slips blir for formelt. Alt mellom det er egentlig greit, enten det er jeans eller chinos. Da vil man ikke skille seg ut, og man vil antagelig fremstå som litt mer voksen enn en med joggebukse.

Tidenes dummeste kommentar... Er faktisk en god del mennesker som kan bruke joggebukser og se bra ut. Ta for eksempel Umbro joggebukser, sånne man får i enten svart eller grått. Ganske pene, om enn litt anonyme. Hadde jeg brukt det på en eksamen hadde det ikke vært stekende sol ute? Ja, helt klart.

Lenke til kommentar
Lål.

Det er muntlig eksamen? Ikke en mannekeng oppvisning, sensor kan ikke trekke deg for at du komme i sokker utenpå joggisen, sandaler og hello-kitty t-shirt.

 

Du kan gå i hva du vil, men forøvrig så passer det seg kanskje å ikke se helt slask ut.

Jeans/shorts/chinos, clean t-shirt/v-genser eller noe i den dur...

Trenger ikke se ut som en slask om man går i vanlig bukse og en t-skjorte utenpå? Er jo relativt normalt å gå i utenom skolen og på skolen

Lenke til kommentar
Er bare noen som tror de gjør det. Sensorer er normale mennesker som bryr seg om den kunnskapen du faktisk kommer med, ikke om Jan-Thomas er enig i klesvalget ditt eller ei.

 

Ja, de fleste sensorer er det, men det finnes de som er sære. På ungdomsskolen fikk jeg beskjed av muntlig sensor at jeg hadde fått 6 på eksamen, dersom jeg hadde skrevet penere på tavlen. Så ikke påstå at alle sensorer i Norge er fornuftige og normale. Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Jeg klaget og fikk klart medhold, så han hadde jo tydeligvis ikke lov til å trekke meg for det. Og jeg skriver ikke så veldig stygt at det gjør noe. Ikke uforståelig hvertfall. Uansett var det bare et eksempel for å illustrere at det finnes sensorer som ikke er 100% objektive.

Lenke til kommentar

gå i vanlige klær, slapp av. Prøv å unngå shorts over knærne.

Jeans, t-sjorte (gjerne band for den del) eller genser. Ser ikke hvorfor folk absolutt skal gå i joggebukse, en dag må det nå gå an å gå i jeans?

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Ehhh.. Gutter det er for Cand. Med. eksamen min.

Dvs. Muntlig eksamen for legediploma.

 

Jeg tror jeg avstår AC/DC skjorten, vi snakker heller ikke om T-skjorte..

 

Jeg har heller ikke lyst å være gammeldags og kjedelig.

Bunad har jeg ei, og ei råd. Har heller ikke lyst å ser ut som en jævla bondetulling til eksamen. Jeg tror det vil sjokkere de fleste. :(

 

 

Jeg ser etter forslag til skjorte: Farge? Cuffs? Slips?

Også bukse: Jeans? Dressbukse?

Evnt. Sko.

Jeg tror jeg skal gå med en ECCO dress-sko.

 

Heng gjerne opp bilder der dere synes det er mest "presentabelt" for 3 professorer i medisin.

 

Oh,, nei ingen Derrik still... men noe moteriktig.

 

Her er stikkordene: Presentabelt, Høflig, "ikke" gammeldags, friskt, luftig.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...