Gå til innhold

[Løst]Feil clock på RAM


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har denne typen minne: OCZ Gold XTC 6GB DDR3 Triple-Channel KIT med 1600 MHz hastighet

 

Hovedkort og CPU:

 

Asus P6t Deluxe v2

 

Intel Intel Core i7 940 Quad 2.93GHz

 

Har ikke OC noe, men RAMen kjører på ca 1066 MHz Er det noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre for å klokke den opp til 1600 som den egentlig skal kjøre på?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen går vel på den hastigheten den skal som standard, så det er ikke feil. Det at den er oppgitt med høyere hastighet, betyr ikke at den kjører på den hastigheten uten justeringer i bios, dvs volt, multiplier eller annet.

 

På i7 kjenner jeg ikke til detaljene i oppsett, så det får andre svare på.

Lenke til kommentar

Sier jo seg selv, overklokk til 1600 MHz. Overklokk CPUen til du møter 1600 MHz på minnet. og bare la CPU Voltage stå på auto. Og sett voltage til minne, til det som stod ambefalt på minnebrikkene.

 

Du kan forresten garantert ta opp voltage på cpu, for ein uklokka CPU i7 kjører ikkje 1.65v. Pappa's i7 kjører på 1.2 volt elns på 3.6 Ghz

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Sier jo seg selv, overklokk til 1600 MHz. Overklokk CPUen til du møter 1600 MHz på minnet. og bare la CPU Voltage stå på auto. Og sett voltage til minne, til det som stod ambefalt på minnebrikkene.

 

Du kan forresten garantert ta opp voltage på cpu, for ein uklokka CPU i7 kjører ikkje 1.65v. Pappa's i7 kjører på 1.2 volt elns på 3.6 Ghz

 

Takk for svar:)

 

Det jeg mente var at i7 tåler ikke mer enn 1.65v på RAM. Men har du noen mulighet til å forklare meg litt hva du mener med å klokke CPU til du møter Hz på minnet?

 

Er litt noob på denna clockinga:P

Lenke til kommentar
Sett minnemultiplikatoren slik at hastigheten til minnet stemmer med specsa, eller eventuellt øk bclk til minnet viser 1600mhz. Du trenger sikkert mer vtt for å få minnet til å kjøre i nærheten av 1600mhz.

 

Skal prøve dette når jeg kommer hjem i dag:) Poster svar!

Lenke til kommentar
Sett minnemultiplikatoren slik at hastigheten til minnet stemmer med specsa, eller eventuellt øk bclk til minnet viser 1600mhz. Du trenger sikkert mer vtt for å få minnet til å kjøre i nærheten av 1600mhz.

 

Skal prøve dette når jeg kommer hjem i dag:) Poster svar!

 

Hei. Jeg har akkurat samme brikkene som deg. Og samme HK. Det er absolutt ikke nødvendig å overklokke cpu for å få RAM-brikkene til å gå på 1600MhZ.

 

Det du gjør er å gå inn i BIOS, finn AI Tweaker, Gå ned til DRAM Frequency og sett de til 1600MhZ. Du trenger ikke stille på noe som helst annet. Bare la det stå på auto. Om du absolutt vil, kan du sette timings til 8-8-8-24 (DRAM Timings)

Endret av Prøver
Lenke til kommentar
Sett minnemultiplikatoren slik at hastigheten til minnet stemmer med specsa, eller eventuellt øk bclk til minnet viser 1600mhz. Du trenger sikkert mer vtt for å få minnet til å kjøre i nærheten av 1600mhz.

 

Skal prøve dette når jeg kommer hjem i dag:) Poster svar!

 

Hei. Jeg har akkurat samme brikkene som deg. Og samme HK. Det er absolutt ikke nødvendig å overklokke cpu for å få RAM-brikkene til å gå på 1600MhZ.

 

Det du gjør er å gå inn i BIOS, finn AI Tweaker, Gå ned til DRAM Frequency og sett de til 1600MhZ. Du trenger ikke stille på noe som helst annet. Bare la det stå på auto. Om du absolutt vil, kan du sette timings til 8-8-8-24 (DRAM Timings)

 

Tusen takk for det svaret:) Veldig deilig å slippe å sette seg inn i OC bare for å få RAM'en til å kjøre skikkelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...