Ståle Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg kjøpte meg et 2.5" eksternt HDD kabinett fra DealExtreme som jeg skulle bruke med en 2.5" HDD jeg fant. Måten jeg kobler til maskinen er med en 2 til 1 USBkabel. På Eee-en min, fungerer den flott med å koble i. Og det går an å se filmer fra den, og den kobler seg ikke automatisk fra. Hvis jeg overfører store filer eller mange filer samtidig, kobler den seg fra. På min stasjonære, finner den en unrecognized device. Hvis jeg bruker en USB hub med strøm, finner den disken. Men hvis jeg overfører filer, kobler den seg fra og på igjen rett etterpå. På laptopen finner den disken, men greier ikke overføre noe som helst. Noen som har noen tips for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
TraXor1502 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 har 2 mulige løsninger. 1) hvis den eksterne harddisken din ikke bruker individuell strømforskyner. så burde du kjøpe større strømforskyner til pcn din, det som da skjer er at harddisken ikke får sugd til seg nok strøm fra hovedkortet ditt til å opprettholde koblingen og derfor starter å stopper hele tia, og det vil datan din vise som at den kobler fra og kommer på igjen like etterpå. så den jobber ikke så mye/ bruker så mye strøm når den bare skal connecte til pcn. men så fort du begynner å kopiere begynner den og jobbe, og med det kreve mer strøm. og hvis pc ikke har nok, så ja.. sa det over hær.. 2) hvis den eksterne harddisken har egen strøm kabel/adapter/strømforskyner så kan det hende at det rett og slett er en for gammel harddisk til at den funker som den skal. eller så kan det hende at det er svikt i den fin elektronikken inne i kabinettet. at det lille kortet du ser der har en liten feil eller er for dårlig til å gi harddisken nok strøm. men overall så tror jeg nok problemet har med strøm å gjøre. ikke noe connection feil. det kan være at den armen som skriver og shit inne i harddisken er ødelagt så den ikke gjør jobben sin. men ellers så vil jeg tro det bare er at disken ikke får nok strøm. håper dette hjelper litt. personelig måtte jeg ty til ny strømforskyner. etter det funka den som en drøm:) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 En venn av meg har en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339051 med en 7200rpm 500GB. Denne funker perfekt. Så da er det vel mest sannsynlig noe gale med HDD kabinettet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå