Gå til innhold

Pc henger seg opp ved bruk av uTorrent etc.

Zach

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har hatt mye trøbbel med at når pcen min står på uten at jeg bruker den og den kjører uTorrent så henger den seg opp og jeg blir nødt til å holde "power button" nede til den skrur seg av. Dette skjer BARE når jeg kjører uTorrent!

Vet noen hvorfor dette skjer? Det startet nå nylig og det skjer hver gang. Har ikke skjedd tidligere. Har hatt problemer med det tidligere på andre pcer også, men ikke på den nye stasjonære. Specsa på pcen er rimelig bra så jeg vil ikke tro at det er noe med det?

- Takk på forhånd,

Martin

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å begrense "max upload speed" i uTorrent til 85% (ca.) av max upload speed for din internettforbindelse? Evt. reduser antall samtidige connections i uTorrent, osv.

Mye tyder vel på at uTorrent bruker opp alt du har av ressurser av et eller annet slag, og det kan gå ut over andre applikasjoner og til slutt systemet selv.

Lenke til kommentar
Om man aldri har opplevd dette problemet, hvorfor skulle utorrent plutselig bruke masse ressurser på upload? Bruker utorrent til spilldemoer o.l. og har aldri med enn 1-2 nedlastinger om gangen og upload er det lite snakk egentlig, kanskje 5-10kb/s

Hadde du skrevet det med en gang så skulle jeg ha latt være å kaste bort din dyrebare tid.

Lenke til kommentar

Kan det kanskje være en defekt harddisk da disken jeg laster til har i det siste blitt borte og dukket opp i Windows? Har kjørt analyser i "DOS" hvor sektorer har blitt skannet etc. men ikke noe galt har blitt funnet..

Disken er dedikert til generell nedlasting og hørt at slike disker egentlig ikke tåler den typ av skriveaktivitet som torrent etc. genererer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...