Brobo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Heisann. Trenger litt hjelp av dere ang. router. Nå er jeg blitt ganske så lei min gamle router. Den henger seg og må restartes nesten daglig, noen ganger 4-5 ganger og enkelte ganger må pc'n å restartes og noen ganger kommer den av seg selv uten å gjøre noe men det er sjelden. Dette kommer spesielt når torrent blir brukt men forekommer også under bruk av bare messenger eller XBOX360 når ikke pc står på. Om jeg ligger på 450kb ned eller 2kb kommer på det samme, den kan plutselig bare miste linja. Mistenker muligens at routeren kan være en smule out of date i forhold til dagens hastighet og standarder ? Modemet indikerer at jeg har linje. Modemet jeg har er et speedtouch fra Tele2 og 4mbit adsl linje. Routeren er et 3com office 3c857. Jeg har nylig kjøpt ny maskin men problemet er det samme så jeg går utfra at det må være routeren. Kan event. litt støy på linje klusse til dette (tilfelle så var gamle modem stabilere..) ? Trødløst er ikke så aktuelt å kjøre enda så det spiller ikke noe spesielt inn. Jeg tenker på og anskaffe en D-Link DIR-615 Wireless N Router, er denne et mye bedre valg enn den gamle 3com routeren fra 2001/02 ? Tenker da på hastighet og stabilitet. Fint om dere kan komme med synspunkter, takk på forhånd. Mvh. Ronny Endret 14. juni 2009 av Brobo Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Når det gjelder stabilitet er det vel nesten ingenting som slår http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 out of the box. Den gamle 3com routeren var nok bra i sin tid, men kan være trøblete i forhold til netopp xbox blant annet. Tar selv ikke mine hender i d-link så kan ikke si noe om den. Når det gjelder hastighet så er det vell mer N-routere og 1 Gb som gjelder, men har ymse erfaring med n-routere når det gjelder stabilitet og føler vel at det er litt beta enda out-of-the-box for å si det sånn. Må ofte flashe ny firmware og eller annen firmware for å få det til å gå stabilt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Styr unna DIR-615. Velg heller DIR-635 eller DIR-655. WRT54GL er meget bra, men ikke like kjapp som de to over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå