Gå til innhold

BK: Portrett av en kompis.

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet av en kompis her for en liten tid tilbake.

Er rimelig fornøyd med åssn selve bilde ble men er litt usikker på åssn av versjonene som ble mest ok.

Hva mener dere?

post-93085-1244987668_thumb.jpg

Her er orginalen.Selv mener jeg denne ble for kald.

post-93085-1244987684_thumb.jpg

Her er den redigerte versjonen.Selv er jeg litt usikker på om den ble for gul.men føler jeg liker denne bedre enn den andre.

Andre synspunkter er velkommen så lege de er konstrukstive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er jpg-komprimering til nettbruk eller noe annet vet jeg ikke, men noe er helt merkelig i enkelte partier her...

Bl.a på hans venstre kinn,panne og på munnen ser man tydelig noe slags pixellering e.l.

Klarer ikke helt å se bort fra de overeksponerte områdene i høyre side av hodet hans heller (panna og rundt).

Den redigerte versjonen bærer ekstra stort preg av å være justert ihjel i jpg.format..

Prøv selv å åpne bildet her inne og se om det skal være slik eller om noe er annerledes i ditt etterbehandlignsprogram...

Hva med exif?

Lenke til kommentar

Av det jeg kan se på gif versjonen er det for mye lys på venstre side og for lite på høyre.

Dette kunne kanskje blitt kompensert med blits, reflektor eller en annen vinkling i forhold til solen.

Ellers, til personen, ser det ut som han sover, av det man klarer se gjennom solbrillene.

Han vendt mot venstre mens hode er vendt mot høyre.

Forsøk også å få hode litt mer bøyd fremover slik at man ikke får følelsen av at han sitter bakoverlent med hode.

Jeg vet ikke om utrykket er "standardutrykket" hans, selv tror jeg det hadde vært bedre med et lite smil, isteden for å se nedfor ut på en solskinnsdag.

Jeg er enig i at den orginale versjonen var kald, derimot synst jeg den varme versjonen var alt for varm igjen.

Lenke til kommentar

Var ikke meningen han skulle smile.Dette bildet er tatt etter att han har jobba SYKT mange timer noe han gjør ofte og skal framstille han slik han stort sett ser ut for oss som kjenner han.hehe.

Skal se om jeg får fikset en ny versjon nå.Har hatt pause fra bildet en stund nå så er noe enklere å prøve på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...