Gå til innhold

Beste mediecenter (popcorn hour osv)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå helt ****** (unnskyld ordspråket) lei av å styre og ordne og prøve å få til en god og ikke minst enkel avspilling av video fra PC til TV.

Jeg vurderer derfor å gå til anskaffelse av en mediecenter boks slik som Popcorn Hour, Tvix, WDTV, Media Tank osv for å gjøre det enklere for meg. Jeg synes det er litt vanskelig å finne brukeropplevelser av disse som omhandler avspilling av MKV 1080p filer.

Jeg ønsker å vite om hvilke alternativer jeg har når jeg stiller disse kravene:

-Problemfri (god panorering, godt bilde) avspilling av 1080p MKV (og andre filformater M2TS, TS osv)

-HDMI ut og DTS lyd via HDMI. Helst DTS-HD og DTS-HD MA også.

-Plass til harddisk

-Nettverk

Det er de funksjonene den minst må ha, jeg setter å pris på om den har USB, analog eller optisk lyd ut.

Det er som sagt kjernekravene, men øverts av allt setter jeg at den skal fungere. Jeg vil ikke ha noe trøbbel/dårlig ytelse under 1080p MKV.

Setter pris på alle svar:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har også tittet lenge på bla Twix og Popcorn, men endte til slutt opp med å sette sammen en egen HTPC for under 3000kr..

Denne kjører en 2.5ghz med 4gb ram og integrert skjermkort. Skal vel klare å dra det meste selv under windows (skal selv kjøre ubuntu med xbmc på topp)

XBMC er overlegent alle de andre løsningene jeg har sett (har selv prøvd både twix og popcorn og disse kan ikke måle seg) så det var vel egentlig hovedgrunnen til at jeg gikk for denne løsningen. I tillegg så har jeg noe mulighet for oppgradering i fremtiden, men ser vel ikke at det blir behov for dette.

Jeg har kjørt XBMC på min gamle xbox1 i årevis nå, faktisk omtrent helt siden det kom. Og er kjempe fornøyd, men jeg mangler desverre støtte for HD materiale da xboxen ikke er kraftig nok.

Så ja..

Fant forøvrig tips til hva jeg skulle handle i en annen tråd her men her er iallfall hardware jeg handla:

ASUS Pundit P4-P5N9300, Socket-775

GeForce 9300, DDR2, VGA, SATAII, GBLAN, Cardreader

Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6

Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6

Intel Pentium Dual Core E5200 2,5GHz,

Socket LGA775, 2MB, 800MHz, Boxed m/vifte

Har harddisker og dvddrev liggende så dette gadd jeg ikke kjøpe. Men lurer på en MCE fjernkontroll da XBMC Live har plug n play støtte for dette.. Eller evt en DiNovo Mini..

Men lykke til! Jeg vil iallfall anbefale en htpc kontro en av de ferdige variantene. Du har så mye mer alternativer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...