Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det har rusta hull i eksosanlegget mitt . Så det idag. Er ikke snakk om store hullet, men er det forsvarlig å kjøre med det? Hva er det værste som kan skje? Jeg har like mye peiling på bil som ei blondine så om noen kan gi meg en ekkel forklaring/løsning så hadde det vært supert. ~Mikkel Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Rusta hull i mitt også, der som røret går inn i bakpotta...hele røret henger nesten under selve potta nå..kjørt med det lenge så det skjer nok ikke noe fælt, men du kan vel bli stoppet regner eg med..teknisk kontroll eller noe..vet ikke helt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det eneste du kan gjøre utenom å bytte rør eller evt potte er å sveise igjen hullet. Er vel mange som kjører rundt med hull i potten, lovlig er det ikke om det overgår max db som er lovlig på bilen din. Om noen gidder å bry seg er en annen sak. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Aha. Ja det er godt med litt ekstra brumm i den gamle mazdaen ja . Kan sikkert lappe det om det blir for ille. Er snakk om en bil på 23 år her. Gidder ikke gjøre så forferdelig mye med den. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hvilken Mazda er det? Vet du hvor det er hull, og ca hvor stort det er? Er det mye rust rundt hullet? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Mazda 323 86 modell - hullet er på den store runde tingen som kommer etter røret ut ifra motoren midt under bilen - størrelse ca 2 centi langt knappe centimetern bredt og det er litt rust bakover så det ser ut som om det kan bli stort. *pust* Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) For å si det enkelt, er det rusthull begynner nok hele anlegget å bli tynnrusta og er modent for utbytting, er i hvertfall min erfaring. Sveising vil selvsagt hjelpe men det tar ikke så altfor mange månedene før nye hul popper fram. Om du kjører med hullet er det ingen katastrofe, hullet vil bli større og større og db nivået likeså så om det ikke plager deg eller politiet er det bare og kjøre med det intil neste EU kontroll. Om du skal gjøre noe med det og i såtilfelle hva må du regne opp mot nytten du har av en eventuell reparasjon. Endret 14. juni 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Meh, holder det ut til høsten nesteår tror jeg det går bra. Det eneste er at det var uvant med lyden når jeg var ute og kjørte meg en tur nå. Men nå som jeg vet at det ikke er farlig på noe vis så tror jeg at jeg kan leve med det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Bare en liten ting, avhengig av hvor hullet er kan du få eksos inni bilen og da er det straks mere farlig men det kjenner du på lukta. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 har ikke merka noe enda:) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Meh, holder det ut til høsten nesteår tror jeg det går bra. Det eneste er at det var uvant med lyden når jeg var ute og kjørte meg en tur nå. Men nå som jeg vet at det ikke er farlig på noe vis så tror jeg at jeg kan leve med det. Og håpe på at det holder i over ett år er nok litt optimistisk, behøver ikke koste så mange kronene for ett nytt anlegg med montering. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Tenkte jeg skulle finne en skraphaug da. Eller kanskje bare satsa på universalanlegget fra biltema til 36 kroner pr del? Edit: Er ikke eu-kontroll før neste år... Kan godt være jeg faktisk har skrote bilen innen den tid. Endret 14. juni 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Da har mikkel vært hos bilopphøggern! Fant: Nytt anlegg (delvis nytt iallefall ganske fritt for rust) Nye speil. Nye lykter. Alt det for 250 spenn Var det noe mer... hmmmm. Kanskje ett nytt skjørt under frontfangeren. Alt ble plukka fra en 323 1.5 Sedan så eneste forskjellen var lengden på røra. Da er det bare å finne en bygdetulling i Steinkjer område som kan montere det for meg. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det klarer du selv.....eller nei, du som hadde like mye peil som ei blondine ja Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Gi meg en manual, ett skrujern og en sixpack skal du få se på bilmekk du! Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da kommer du ikke langt Viss jeg gir deg vinkelsliper, hammer og en kasse, da skal det begynne å hjelpe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Jvael ja. Nei, får igjen noe på overtidsbetaling i uka her så skal nok la fagfolk da seg av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå