Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

klage på standpunktvurdering, har lærar feil grunnlag?


Tosha0007

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fag: Kjemi 1 (2. klasse ved vidaregåandeskule)

 

Før eg utformar klagen lurar eg på om eg i det heile har noko grunnlag for å klage, derfor tar eg det opp her i juss delen der somme som kjenner lovverket betre enn meg forhåpentlegvis kan svare om læraren har brukt feil kriterier då han fastsatte karakteren min. Eg har gjennom heile det siste halve året ligget på vippen mellom to karakterar, slik 3 andre i klassen min har gjort. Då me fekk karakterane viste det seg at dei har blitt vippa opp, medan eg ned. Då desse 3 presterte høgare enn meg i første termin ser eg på dette som einaste naturlege forklaring på utfallet.

 

Etter å ha vore i kontakt med lærar fekk eg følgjande svar:

Eg ser over prestasjonar og journalar for året. Journalar vert vurderte som godkjende eller ikkje godkjende.Dei formelle karakterane er sette på prøvar.

 

[...]

 

Sluttkompetanse tyder slutt kompetanse i dei emna som er med i læreplanen(kp. i læreboka).Desse vert målt delvis i løpet av HEILE året og på slutten av året. Det er ikkje mogleg å måla totalkompetansen i alle delemna på slutten av året.

Dette har eg skriftleg, dersom det kan vera til hjelp.

 

Slik eg tolkar det har læraren tatt like stort omsyn til dei to første prøvane i fjor haust, som han har teld med jule- og sommartentamenen me har hatt. Skal verkeleg det eg gjorde i fjor ha så mykje å sei når eg (tildels) har vist same kompetanse på seinare prøvar?

 

Samstundes, slik eg tolkar meldinga, tar ikkje læraren omsyn til munnleg aktivitet i timane og innleverte rapportar der eg har levert samtlege. Kan læraren "berre" sjå på prøvar, eller har eg eit reelt klagegrunnlag her?

 

 

Her er det eg fann av lover/forskrifter som kan vera relevante:

§ 5-12. Klage på standpunktkarakter. Klageinstans og klagebehandling

 

Ved klage på standpunktkarakter eller vedtak om ikkje å fastsetje standpunktkarakter kan klageinstansen berre vurdere om gjeldande føresegner om karakterfastsetjing er følgde.

Her meiner eg gjeldande føresegner ikkje er følgde, då læraren "ignorerer" alt utanom prøvane.

 

§ 4-4. Undervegsvurdering og sluttvurdering

 

Elevar skal ha undervegsvurdering og sluttvurdering.

 

Undervegsvurderinga skal ein gi løpande i opplæringa som rettleiing til eleven. Ho skal hjelpe til å fremje læring, utvikle kompetansen til eleven og gi grunnlag for tilpassa opplæring. Undervegsvurdering kan ein gi både med og utan karakter.

 

Sluttvurderinga skal gi informasjon om nivået til eleven ved avslutninga av opplæringa i faget.

Her meiner eg læraren gjer feil, då har tar for mykje omsyn av byrjinga av faget og ikkje kompetansen ved avslutninga av faget (sluttvurderinga). Er det eg som har rett, eller er eg heilt på viddene?

 

edit: Spørsmål 2

Det viser seg at skulen har publisert standpunktkarakterane på Skolearena tidlegare enn det me har høyrd frå lærarar. Har me noko krav på utsatt frist, då skulen gav oss karakterane utan at me var klar over det? karakterane vart publiserte utan at me som elevar var klar over det, før somme med eit slumptreff oppdaga det. Er dette noko skulen bør ta omsyn til dersom somme leverar klagen etter 10-dagarsfristen?

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Gjeldande føresegner" i § 5-12 henspeiler på § 4-6. Grunnlaget for karakterer er kompetansemålene i Kunnskapsløftet slik de er oppnådd på tidspunktet for karakterfastsettelse. Det er en viss sedvane for at man legger større vekt på vårsemesteret enn høstsemesteret, men dette er ikke alt. I fag som kjemi der man gjennomgår forskjellige mål i forskjellige semestere må det vurderes helhetlig.

 

Karakterer fastsettes på bakgrunn av prøver, i hovedsak. Det er ikke noe krav om at journaler skal telle med i prøvevurderingen -- i mange fag er det et krav for å få gå opp til eksamen at man har innlevert slike. Å ikke ta med journaler i karaktervurderingen er dermed ikke i strid med "gjeldande føresegner".

 

Jeg kan ikke si meg enig i at læreren din tar (juridisk) feil her. Det du skal vurderes på er hvordan du gjør det opp til de sentralt fastsatte målene for faget, og de målene som er vurdert i høstsemesteret "fanger".

 

Når det gjelder klage på karakterer er fremgangsmåten fastsatt i opplæringsforskriften § 5-5. Klagefristen løper fra eleven har fått underretning om karakteren (eller burde ha skaffet seg underretning om den). Fristen avbrytes når du ber om begrunnelse for karakteren, og ny frist regnes fra du får begrunnelsen.

 

Å legge ut karakterer på Skolearena er i seg selv ikke underretning med mindre det er informert om at "på den dagen kan du sjekke". Jeg mener på den bakgrunn at fristen må regnes fra dagen man ble underrettet av lærer om at karakterene var publisert.

Lenke til kommentar

Forutsatt at du er innenfor klagefristen så er det jo ingen ting i veien for at du kan klage hvis du mener at du har fått gal karakter. Selv om det nødvendigvis ikke finnes en lov som sier at det skal legges mest vekt på de seneste resultatene så er det som krikkert sier det vanlige. En klage skal jo vurderes av en ny person og hvis du mener at faglerers vurdering er feil så er det jo alltids en mulighet for at du får medhold.

 

Forøvrig så fikk jeg omgjort karakteren i Engelsk på vgs med motsatt begrunnelse. Faglærer mente jeg ikke hadde samme kompetansenivå på våren som på høsten og satte meg dermed ned. Jeg klagde med begrunnelse om at det skyltes manglende vurdering på våren og ikke en reell nedgang i ferdighetsnivå og fikk medhold i det.

Lenke til kommentar

Men seier ikkje forskrifta til opplæringslova at karakteren skal vera der eleven er kunnskapsmessig då faget vert avslutta. Derfor syns eg det er ulogisk at prøvar frå i fjor skal øydelegge for to tentamenar der me har vist meir eller mindre same kunnskap.

 

Siterer meg sjølve igjen:

Sluttvurderinga skal gi informasjon om nivået til eleven ved avslutninga av opplæringa i faget.

 

Sjølv om eg innser det er vanskeleg å måle all kunnskap ved slutten av året, syns eg sjølve det er rart at læraren då kan trekke inn det som burde telja mest til første termin karakteren.

 

Men innser at eg kanskje har "overtolka" forskrifta...

Lenke til kommentar

Si at du skal oppnå ferdigheter i områdene X, Y, og Z i løpet av et skoleår. X legges til høsten, og Y og Z legges til våren. Du oppnår ferdigheten 3 i X ved prøve på høsten, og ferdighetene 5 og 6 i hhv Y og Z om våren. Dersom X, Y, og Z ikke har noe med hverandre å gjøre -- hvordan har man grunnlag for å si at du er bedre i X nå enn du var når du avla avsluttende prøve i X? Denne våren har du jo lest Y og Z.

 

Fag er delt inn i områder på samme måte, og det er det læreren din prøver å si i e-posten -- nemlig at man kan ikke avlegge avsluttende prøve i X, Y, *og* Z på slutten av året, fordi det blir for slitsomt for elever og lærere.

Lenke til kommentar

@krikkert: Ja, i teorien er eg einig med deg. Men dersom ein har ein tentamen i eit fag berører dette stort sett alle emne frå tidlegare prøvar, ergo har ein etter mitt syn vist kompetansen ved eit seinare høve. Dette er iallfall det som elles er "vanlege" spelereglar bland lærarar på skulen eg går på: "ein god slutttentamen = ein god sluttkarakter"

 

@ole_marius: No er strengt tatt ikkje spørsmålet i denne tråden kva eg meiner eg fortener. Spørsmålet er om læraren kan legge vekt på tidlegare prøvar (i fjor haust) då han satt terminkarakter. Tilbakemelding angåande munnleg aktivitet har me aldri fått, og einaste skrifteleg tilbakemelding frå lærar er på prøvar, og godkjend/ikkje godkjend på øvingar.

 

Samstundes undrar eg kvifor øvingar ikkje skal telja positivt på karakteren.

 

Men dersom du skal vite det:

1. termin:

Prøve 1: 5/4

Prøve 2: 4

Prøve 3 (juletentamen, som hadde same tema som prøve 1 og 2 pluss litt til): 5+

2. termin:

Prøve 4: 6/5

Prøve 5: 6

Prøve 6 (sommartentamen, same pensum som tidlegare prøvar): 6-

Lenke til kommentar

I Kunnskapsløftet står det at standpunktkarakteren skal baseres på hvilket nivå eleven ligger på i slutten av året, ikke helhetlig, naturligvis kan de tidligere prøvene tippe opp/ned, men i mine øyne, og slik jeg tolker det som står i læreplanen til kunnskapsløftet, skal du ha en sekser i faget.

Lenke til kommentar

Der jeg gikk på videregående, var det vanlig politikk å legge større vekt på vårkarakteren enn høstkarakteren, dersom disse var forskjellige. Kort sagt, om man fikk 5 om høsten og 6 om våren, ville det normale være å få 6 i standpunkt. Men jeg vet ikke i hvor stor grad dette har basis i læreplanen...

Lenke til kommentar

Var oppe i en helt lik situasjon nå nylig. Fikk 6'er på diverse sluttvurderinger osv. Dette var tilogmed et fag som var forholdsvis påbyggende. Dvs at emnene ikke var separerte, men at forståelsen i de senere kapitler var avhengig av de første kapitler.

 

Jeg fikk krangla meg til en "ny vurderingssituasjon". Der endte jeg dog kun opp med 5+, så.....

 

For deg blir vel en ny vurderingssituasjon litt seint da karakteren allerede er satt. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...