bruker234 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei, først og fremst vil jeg få fram at jeg har lite peiling her, så jeg prøver ikke å overbevise noen om noe. Jeg Tenkte å kjøpe protein pulver, men hørte litt rundt med folk og sånt først. Til slutt kom jeg til en som har veldig mye peiling på slikt, og hun forklarte at det var bare tull, man kunne få store skader på leveren, og til har til og med vært tilfeller med dødsfall etter slikt pulver. Men jeg synes det er rart at det er såpass populært hvis det er så farlig som hun sa. Det er fullt mulig hun tar feil, men som sagt har hun litt mer erfaring en andre Så, godtfolk, er dette bare tull, og at alle som trener burde få i seg slikt pulver? Selvfølgelig skal man holde anbefalt dosering, men kan det fortsatt være skadelig? Endret 14. juni 2009 av blaxtro Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei, først og fremst vil jeg få fram at jeg har lite peiling her, så jeg prøver ikke å overbevise noen om noe.Jeg Tenkte å kjøpe protein pulver, men hørte litt rundt med folk og sånt først. Til slutt kom jeg til en som har veldig mye peiling på slikt, og hun forklarte at det var bare tull, man kunne få store skader på leveren, og til har til og med vært tilfeller med dødsfall etter slikt pulver. Men jeg synes det er rart at det er såpass populært hvis det er så farlig som hun sa. Det er fullt mulig hun tar feil, men som sagt har hun litt mer erfaring en andre Så, godtfolk, er dette bare tull, og at alle som trener burde få i seg slikt pulver? Selvfølgelig skal man holde anbefalt dosering, men kan det fortsatt være skadelig? LOL, dødsfall på grunn av proteinpulver, det tror jeg faktisk ikke på. Folk som har unaturlig høyt forbruk av proteinpulver bruker nok også andre ting som er mye mer farlig som kanskje ikke folk vet om når vedkommede dør er det vel pulveret som får skylden. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei, først og fremst vil jeg få fram at jeg har lite peiling her, så jeg prøver ikke å overbevise noen om noe.Jeg Tenkte å kjøpe protein pulver, men hørte litt rundt med folk og sånt først. Til slutt kom jeg til en som har veldig mye peiling på slikt, og hun forklarte at det var bare tull, man kunne få store skader på leveren, og til har til og med vært tilfeller med dødsfall etter slikt pulver. Men jeg synes det er rart at det er såpass populært hvis det er så farlig som hun sa. Det er fullt mulig hun tar feil, men som sagt har hun litt mer erfaring en andre Så, godtfolk, er dette bare tull, og at alle som trener burde få i seg slikt pulver? Selvfølgelig skal man holde anbefalt dosering, men kan det fortsatt være skadelig? LOL, dødsfall på grunn av proteinpulver, det tror jeg faktisk ikke på. Folk som har unaturlig høyt forbruk av proteinpulver bruker nok også andre ting som er mye mer farlig som kanskje ikke folk vet om når vedkommede dør er det vel pulveret som får skylden. Det brytes jo ned i leveren, hvis den blir helt ødelagt kan du dø. edit: mulig jeg tar 100% feil, jeg sier hva jeg har hørt. Enig at den der var litt drøy. Endret 14. juni 2009 av blaxtro Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det brytes jo ned i leveren, hvis den blir helt ødelagt kan du dø. edit: mulig jeg tar 100% feil, jeg sier hva jeg har hørt. Enig at den der var litt drøy. Menn trenger vel ca 30-40 g protein hver dag og trener man aktivt og driver med en del styrketrening kan vel behovet være større. JA, protein er farlig i for store mengder men hva er ikke det? Vann, folk har dødd av vannforgiftning. Koffein, ja dødsfall har jo skjedd med store inntak av Redbull der koffein er det mest fremtredende stoffet. Etc, etc. Konklusjonen er vel at nesten ALT er farlig i for store mengder.... doserer man proteinpulver etter normale doser er det INGEN problem. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Ta en titt på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1114649 Hun du pratet med har på ingen måte "veldig mye peiling på slikt", hvis hun bruker dødsfall som argument mot proteinpulver. Endret 14. juni 2009 av DMN Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Skal en gå etter ett lite notat (svar egentlig) i illustrert vitenskap så vil et lavt proteininntak gi ett lengre liv, og da får en regne med ett høyt korter det enda mer ned en ett normalt inntak. Ikke mye de sier i tillegg. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Proteiner brytes fullstendig ned i leveren. Proteinene (fra proteinpulveret) flyter fritt rundt i systemet og videre inn i portalsystemet og her fester proteinene seg i hepatiske lobuler som tetter de igjen. Sentralvenene blir da tette og det fører til nekrose. Mer enn 6 scoops hver dag og leveren din vil ta kvelden i løpet av noen uker. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Bullshit. Proteinpulver er ikke mer farlig enn å drikke melk. Jeg hadde et rimelig stort inntak når jeg trente (opptil 200 g om dagen, eller 5-6 scoops), og det går helt fint. Utrolig mye uvitenhet ute og går. Endret 14. juni 2009 av mathos Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du har nok overaktive ubiquitin proteaser, dette annihilerer plasmaproteinene - mer resistent mot proteinoverdose. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Ja, det stemmer jo Gir fullstendig mening nå. At jeg ikke har tenkt på det før! Endret 14. juni 2009 av mathos Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Ligg unna proteinpulver. Uansett, overflødig protein i sirkulasjonssystemet spises opp av kupfferceller noe som bidrar til hyppigere nekrose. Det er også ekstremt farlig for nyrene, da det proteinosmotiske trykket i nefronene utjevner seg og bidrar til forhøyet blodtrykk samtidig som de glatte muskelcellene i afferent arterioler ikke kan frigjøre renin. Det økte blodtrykket vil også over tid ødelegge glomerulusfilteret og du er i deep shit. Lenke til kommentar
dr_wordsmith Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du glemmer riktignok å nevne at Ito-cellene også vil påvirkes av dette. Ito-cellene (fettlagringsceller i leveren) vil dermed bli presset over i det perisinusoidale området til Disse, og videre inn i kapillærer. Fra leverkapillærerene vil Ito-cellene sendes videre til vena cava inferior og derfra er det kjapt opp til hjernen, som i verste fall vil gi slag, om dette foregår over lengre tid. Håper dette oppklarer noe Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du glemmer også noe. Cellene legger seg i subaraknoidea og skaper lokal betennelse noe som bidrar til CSV-retensjon. Blir ikke detektert av kjemoreseptorer riktignok. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Til slutt kom jeg til en som har veldig mye peiling på slikt, og hun forklarte at det var bare tull, man kunne få store skader på leveren, og til har til og med vært tilfeller med dødsfall etter slikt pulver. Det er det jeg prøver å få fram her. Du vil ende opp med 90% < indusert levernekrose om du kjører doseringer som nevnt. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) "Cellene legger seg i subaraknoidea og skaper lokal betennelse noe som bidrar til CSV-retensjon." Du har gått glipp av noe veldig elementært her. En loka betennelse kan ikke bidra til en CSV-retensjon, men vil heller gi blodets kolloidosmotiske/proteinosmotiske økt trykk i kapillærene. Dette kolloidosmotiske trykk motvirkes imidlertid av det trykket blodet presses mot kapillærveggens innside med nedbrutte proteiner. Regner med at dette fører til oppklaring. Endret 14. juni 2009 av mathos Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Synes det jeg sa stod godt i stil med resten av tråden. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Synes det jeg sa stod godt i stil med resten av tråden. Well played. Håper vi slipper flere hysterikere fra nå. Lenke til kommentar
dr_wordsmith Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Da føler jeg at vi endte opp her: God natt folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå