Ronny#1 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Etter at jeg flytta i leilighet får jeg lyd-forstyrrelser fra htpcn-en min. DEt har jeg ALDRI hatt før, og skjønner ikke grunnen. Jeg har analog tilkopling fra maskinen til for-forsterkeren(stereo-plugg til 2 din-kontakter) Forstyrrelsene er direkte fra maskinen, da man hører når disker starter og det piper å styrer...akkurat som en dårlig radio. Blir VELDIG mye verre når jeg åpner MediaPortal....da reagerer den når jeg fører muse-pila over bildene i menyen osv..... Hele anlegget er koblet opp EXAKT likt som før. Hva skal jeg gjøre? Blir GAL av den irriterende lyden Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Blir VELDIG mye verre når jeg åpner MediaPortal....da reagerer den når jeg fører muse-pila over bildene i menyen osv..... Dette problemet er det ikke bare du som har vært borti. Det er forskjellige løsninger... Noen antyder at "smooth scroll" i driveren til musa kan være problemet. Andre får problemet til å forsvinne ved å mute f.eks "cd-player" i volumkontroll-panelet. Prøv deg frem med å mute inputs/outputs du ikke bruker først. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 ja, har gjort det fra før Greia er at jeg hadde ikke dette problemet før der jeg bodde....langt ute på landet....og oppsett/kabler er EXAKT det samme. Nå bor jeg i et eldre hus i tettbygd strøk, så jeg lurer påom dette kan være såkalt nettstøy? Koblet bort lydkabelen fra pc-en, men lyden forsvant ikke....ble bare mye svakere(selvsagt) Mao er det ikke pc men noe annet som lager disse jæ... lydene..... Eneste jeg kan tenke meg da, er støy på strømnettet her. Høres ikke det rimelig ut??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå