tom waits for alice Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har nettopp fått min nye MacBook Pro. (Jippie!) Spørsmålet er: Følger det med et FTP-program i OSX (10.5.6), og hvor finner jeg det? Hvis ikke, hva anbefaler dere av 3. partsprogrammmer. Geir Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Nå har ikke jeg brukt FTP på Mac på en god stund, men jeg var meget fornøyd med Transmit. Og forresten, oppdater OS-et. 10.5.7 er vel det nyeste Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg bruker Cyberduck og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 http://cyberduck.ch/ er min favoritt. Det følger ikke med noen gui ftp-program som standard i Mac OS X. Lykke til med macen din Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har stor sans for Transmit, det finnes også et stilig program som heter Flow, men det er veldig buggy.. Finder har støtte for FTP, så i finder går du til Go->Connect To Server, evt CMD+K mens i Finder Av de gratis programmene der ute har du Filezilla, Cyberduck og One Button. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Filezilla... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Finder har støtte for FTP, så i finder går du til Go->Connect To Server, evt CMD+K mens i Finder Wow, etter to år med bruk av cmd+K har jeg enda ikke prøvd å bruke det til FTP! Takk for tipset! Edit: Ellers bruker jeg kun Transmit til FTP, evt. den innebygde versjonen som er i Coda, som er en teksteditor fra samme selskap. Endret 14. juni 2009 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
___ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har nettopp fått min nye MacBook Pro. (Jippie!) Spørsmålet er: Følger det med et FTP-program i OSX (10.5.6), og hvor finner jeg det? Hvis ikke, hva anbefaler dere av 3. partsprogrammmer. Geir Start terminal, og skriv ftp. Hva mer trenger man? Werner Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Takk for svarene. Mitt primære bruksområde er å laste opp filer (CSS og grafikk) for websider jeg lager. Så det er ikke så avanserte behov akkurat. Geir Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Faktisk er den innebygde ftp-funksjonen i OSX direkte elendig, man kan lese, men ikke skrive (laste opp), så tredjepartsprogrammer er et must. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Takk for svarene. Mitt primære bruksområde er å laste opp filer (CSS og grafikk) for websider jeg lager. Så det er ikke så avanserte behov akkurat. Geir CSSedit og Textmate fungerer veldig fint i samarbeid med Transmit Endret 14. juni 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg kjøpte Transmit, det så greit ut. Så nå gjenstår bare å finne en (eller to) gode editorer, for henholdsvis CSS og ASP/HTML. (Og muligens andre språk i fremtiden.) Geir Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vel, da er det TextMate og Coda som gjelder. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Så noen kommentarer til de ulike? Vi har utviklet et CMS (i ASP) så det er lite håndkoding av HTML utenfor det som finnes i selve CMS-koden. Men derimot er det mye CSS-arbeid for de ulike sidene vi lager for kunder. Geir Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 CSSedit (ble linket til lengre opp) er greit til bare CSS - jeg foretrekker dog TextMate til alle mine editor-bruksmål. Koster 39 euro. http://macromates.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå