AriGold Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Med tanke på at jeg er norsk, hvilket språk av fransk og italiensk har jeg best utgangspunkt til å lære meg? Jeg kunne tenkt meg å lære meg begge disse språkene, men akkurat nå vil jeg konsentrere meg om en av de 2. Tror dere ett av de språkene vil være litt enklere å lære enn det andre? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Tror det er litt hipp som happ. Tviler på at det er nevneverdig forskjell(vanskligheten). Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tror det er litt hipp som happ. Tviler på at det er nevneverdig forskjell(vanskligheten). Fransk er lettare for en nordmann, sia at grammatikken likner meir på det vi har i norsk. Fransk er det språket som skiller seg mest ut av alle dei andre romanske språka, og det har å gjera med at fransk gjennom lang tid har vorti påverka av tysk. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Italiensk har den fordelen at det uttales nesten slik det skrives, noe som ikke er tilfellet på fransk. Skal selv begynne med italiensk til høsten selv om jeg kan litt fransk fra før. Om du har tenkt å lære deg begge to er det vel egentlig hipp som happ tror jeg, da begge er latinske og ligner til en viss grad på hverandre. Men om du absolutt skal ha et språk bør velge først, vil det for meg være italiensk. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Vel italiensk! Sidan fransk avvik så mykje frå dei andre romanske språka, kan det vere lurt å lære eit som liknar meir på dei andre. Kanskje ... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Tja, det er uttalen i det franske språken er annaleis i høve til korleis vi er vant til ord blir uttala er strengt tatt ikkje noko problem. Dette er slik ein kjapt blir vant med. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 At eg skulle leve til å sjå den store sjøfararen Eärendil. Så det var du som hadde allereie tatt namnet. Eg ville vald italiensk. Kul uttale! BLAblablaBLAblabla Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hehe, du var nok eit par år for seint ute. Angåande kva språk som eg meiner eg mest praktisk å lære seg ville eg absolutt ha vald fransk. Språket blir snakka i store delar av verda, blant anna i store delar av Afrika, delar av USA og Canada, Asia, Oceania og Midt-Austen. Det er knappe 520 millionar i verda som snakkar fransk, medan 130 millionar snakkar italiensk. http://en.wikipedia.org/wiki/French_language Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Javel, javel, så er kanskje fransk det mest praktiske valet. Men eg ville no valt italiensk uansett, eg då. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Javel, javel, så er kanskje fransk det mest praktiske valet. Men eg ville no valt italiensk uansett, eg då. Med tanke på at eg allereie kan fransk, ville eg òg ha valt italiensk. For augeblikket satsar eg på å få lærd meg islandsk (fekk nett "Teach Yourself Icelandic" i posten), deretter ville eg læra meg tysk, russisk, færøysk, arabisk og kanskje italiensk. Men for trådstarteren kan det kanskje vera lurast med fransk, sidan at det faktisk er lettare enn italiensk. Det med uttale i forhold til skrift blir du, som nemnt, vant til etter kvart. Endret 21. juli 2009 av taKenzZz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå