Rudde Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei, Kunne tenke meg å skaffe meg en prosjektor ettersom jeg har skaffa Blu-ray og HD-DVD spiller og jeg fikk 7.1 DTS anlegg i fjor. Området jeg har å lyse på er 125x125 cm Men siden jeg kommer til å spille blu-ray filmer lurer jeg litt på om jeg burde ha 1080p Jeg har ikke tenkt til å bo her restean av livet og når jeg flytter ut så har jeg fikkert en større overflate jeg kan bruke. Det kan også tenkes at jeg ikke ser på filmen i totalt mørke så kanskje det er litt lys i rommet. Slik at bildet ikke blir helt usynelig når jeg har litt lys i rommet. Og dette må være økonimisk Takker for svar x] EDIT: Jeg har planer om å omøblere så da får jeg nok mye mere plass i bredden. Endret 14. juni 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det er få projektorer som egner seg for så små bildeflater (125cm). Det er jo ikke mye større enn en 50" TV. Da villejeg nok gått for en 50" TV, og heller kjøpt en passende projektor når du en gang flytter. Ah, når jeg har skrevet så langt ser jeg du har planer om å ommøblere. Projektor er virkelig tingen om du får bortimot 2m bildebredde En ting du bør være klar over et at projektorer er laget for mørket. Å se film med lys vil ikke være en god ide. Det nytter nemlig svært lite å pøse på med masse lys, for det gjør ikke opp for å ha et mørkere rom. Lyse scener kan nok bli bra, men så fort det er en del mørke partier viskes bildet ut og blir flatt som en pannekake. Tipset er altså å jobbe en del med rommet om du skal ha projektor. Endret 16. juni 2009 av chrlod Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Nå snakker ikke jeg som LYS liksom lyset på i taket men tenker mere på en slik sommersol på kvelden gjennom noen grennomsiktige gardiner sånn at jeg ser alt i rommet men det er ikke LYST hvsio du skjønne rhva jeg mener. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er jo opp til hver enkelt hvor mye en vil legge i det, men om du får sommersol inn vil jeg anbefale helblendende rullegardiner. De gjør svært lite av seg når de er rullet opp, men hjelper ganske mye når kveldssolen står på. Det er faktisk ikke masse lys som skal til for å gjøre de mørke scenene kjedelige, men her er vel kanskje jeg litt kresen. Hvertfall er den røde tråden at det alltid er en del å hente i bildet på å få rommet litt mørkere. Lenke til kommentar
akle Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er vel mye billigere og kjøpe rullegardiner, en å kjøpe en kraftigere projektor. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Problemet er ikke at jeg ikke greier å dekke til vinduene mine problemet er at jeg vil se hva som foregår rundt meg. Lenke til kommentar
akle Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skal du ikke se film da? Hehe Neida jeg skjønner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå