Fanta4free Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 jeg har sett litt på netet og bestemt meg for at jeg vill kjøpe speilreflex...derfor tenkte jeg på og kjøpe Canon eos 350D noen som vet om dette er bra for nybegynere? har tent og kjøpe brukt kanskje så derfor kom jeg over denne pakka her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17778619 er denne verdt og bruke 5000kr på?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg synes ikke den pakken er verdt å bruke masse penger på. Kameraet er helt OK og holder fint i mange år enda; men de objektivene du får med i den pakken, er ikke de mest spennende i verden. Ikke er de spesielt bra heller. Lenke til kommentar
se# Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Jeg synes ikke den pakken er verdt å bruke masse penger på. Kameraet er helt OK og holder fint i mange år enda; men de objektivene du får med i den pakken, er ikke de mest spennende i verden. Ikke er de spesielt bra heller. Helt enig med tomsi42, når det står i annonsen at det er fokusproblmer med Sigma-objektivene så gjelder det bare å styre unna. Selv uten det ville jeg ikke anbefalt denne pakken. 350D er en gammel modell, men helt ok. Pass bare på at du får med objektiv som fokuserer, og helst også har bildestabilisator. Endret 14. juni 2009 av se# Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Enig med tomsi42. 350D fungerer bra til nybegynnere. Har hatt den i snart 2 år og er moden for utskifting siden kravene mine har økt. Kameraet går videre til dama som har fått litt sansen for speilrefleks og mulighetene det gir, så kommer ikke til å selge den til deg:D Ville kikka etter 400D. Bør ligge i nesten samme prisklasse også, og har litt "finere" knapper osv. Bittelitt bedre er den også. Objektivene i pakka du fant er ikke noe å skryte av, men blitzen er jo fin. Men prisen er ikke verdt det. Får du pakka til 3500-4000kr så er det litt bedre, men jeg hadde fortsatt vært usikker. Var vanskelig å finne noen særlig gode tilbud, men se her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17236038 Du får med 10-22mm som du lett kan selge for 5000kr (har planer om å slå til på et liknende tilbud og selge 10-22). Regner med at den går fort på markedet da. Også kjøper du det objektivet du vil ha brukt også. Si feks 18-55, 17-85 eller 18-200. Når du først begynner å lese deg opp og blir interessert i kameraet ditt så vet du fort hva du vil ha av objektiv, siden det er helt indiviuelt. Lykke til Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 et problem skal bare bruke maks 5000 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du kan jo kjøpe nytt også. Får en bra startpakke til 5.000,- Sjekk Canon 1000D, Nikon D60, Olympus E-420/E-520, Pentax K-m og Sony A-200. Tom Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 et problem skal bare bruke maks 5000 Ok. Men hvis du kan avse 2000kr mer i max en måneds tid så fungerer det bra. Da ender du opp med 400D og kitobjektivet for 7000-5000+1000kr(objektivet) = 3000kr Men som tomsi nevner så kan du likegodt kjøpe nytt. Så at annonsen er fra slutten av april så kan være noen hoppet på det salget allerede. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg ville ikke betalt mange penger for det der. Kjøpt det som tomsi sier, en pakke som er ny. Du får langt mer ut av det. 5000,- er nok til å ta fantastiske bilder (og gjerne bedre enn de med svindyre kamera og gromoptikk). Kameraet har lite, og ofte ingenting å si for resultatet (slik som mange bruke sine dyre kamera). Du må vel og merke velge et objektiv som passer det du vil ta bilder av. Og et nyere kamera er gjerne lettere og artigere i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå