Ormstad Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har nettopp kjøpt en d-link dwl-g710 som jeg skal forlenge et trådløst nett med. Skal koble denne til en thompson router fra telenor og videre med kabel til en d-link DI-524, men støter på litt problemer med tilkobling mellom thompson routeren og g710. Jeg har kobla meg inn på g710 med kabel og endret til statisk ip for å få koblet på den, valgt nettverk jeg skal repetere og riktig kanal. Her kommer problemet: Når jeg er ferdig med å konfigurere repeteren og skal prøve å koble til nett gjennom den, får jeg ikke nett i det hele tatt, uansett om jeg bruker trådløst nett til SSID som kommer opp i wifi-finderen eller om jeg er koblet til med kabel direkte på repeteren. Ip fra routeren: 10.0.0.1 Ip fra repeteren: 10.0.0.100 Har også prøvd dynamisk og statisk ip etter konfigurering. Får bare begrenset eller ingen tilgang til nettverket. Men med en gang jeg trekker ut kontakten til repeteren kommer nettet. Med andre ord, jeg får ikke koblet til nettverket når repeteren er koblet til nettverkt. Må den ha vært koblet til routeren for å få riktig konfigurering, eller er det bare jeg som surrer ? Håper noen har en løsning på problemet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå