Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama og hennes ex. Er jeg Paranoid?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Suspekt_*

Forrige uke kom meg og dama inn på samtale om hennes ex, hun skøyt det ut foran trynet mitt. Egentlig klarer jeg meg bra uten å vite hvem tidligere exer er, men hun kjørte det opp i trynet mitt! Så når jeg først fikk vite hvem det var ble jeg sjokka! Det er hennes beste "guttekompis", og hun fortalte om hvor heldige de var som hadde greid å forbli så gode venner etter bruddet osv. Fordi han er en "skikkelig god gutt" - tatt rett fra munnen hennes!

Greit tenker jeg, skjønner egentlig at de forble venner, de hadde tross alt vært venner i 5 år. Men så husket jeg ting hun hadde pratet om tidligere, så dumme meg måtte begynne å grave litt. OK, de slo opp for 1,5 år siden. Men så husket jeg hun sa at hun hadde klart å ha sex med en ex etter bruddet!. Jeg konfronterte og fikk da bedskjed om at hun nettopp hadde ligget med han sist jul. Det som er enda kulere med dette, er at vi hadde allerede hatt en del dater på den tiden. Det var her hue mitt begynte å spinne litt, men jeg bare gav faen. Det er jo meg hun er med nå!

Så skulle hun på hyttetur med exen og noen andre venner i forrige uke, Yeah. Hun dro sendte ingen meldinger eller gav ingen lyd fra seg. Hun kom hjem, og fortsatte å holde kjeft. Jeg ble forbanna og sendte en veldig krass melding om respekt og slikt. Hun unnskyldte seg, og sa at hun noen dager trenkte dager å tenke på!? Her våknet min overanalyserende hjerne virkelig til liv, og jeg ser for meg verste senario mellom hun og exen.

I går skulle hun på fest til exen. Jeg ringte henne en gang, og har aldri opplevd henne så full som han var da! betryggende, nei! Er det jeg som er syklig mistenklig, eller ville noen av dere pratet ut om dette? Gidder ikke å virke som en sjalu idiot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes selv det er litt rart måte å gjøre det på (og kanskje rekkefølgen av tingene) 1. fortelle deg at denne personen er x'en 2.Reise på hyttetur med han 3.unnlate å fortelle noen ting om hytteturen og heller ikke gi noen form for kontakt 4.stikke på grisefylla sammen med x'en og ikke unnlate å ta kontakt.

Alt dette vil såklart være noe som enhvermann ville blitt sjalu av vil jeg si, i alle fall om man har følelser for den man er sammen med. Å fortelle deg at dette er X'en, gjør disse tingene og ikke ville fortelle akuratt hva hun egentlig føler og driver med er helt opplagt at vil villede og få tankene igang.. gjerne i "feil" rettning. Hadde det vært du som hadde vært i hennes posisjon og vært på hyttetur etc med x-dama di så ville du nok rakst fått evite hvor skapet skulle stå. Nå er det ennå sånn at om hun ikke var rundt hans lillefinger og knuste hjerte hennes så er han nok ikke så interessant på den måten du kanskje tror... jeg mener hvor mange av de damene du har dumpa er du fortsatt interessert i?

Mulig hun er ute etter å se om du reagerer her og det er derfor hun gjør disse tingene? Kanskje hun vil ha mer oppmerksomhet rett og slett og dette er en måte å fange interessen din på?.... I alle fall vil jeg si at den rette måten å gjøre dette på er å bare si at du ikke synes dette er så veldig kult og at du ikke vil være den sjalu typen, men at nå er grensen nådd og at hun er i ferd med å gjøre deg mer sjalu enn hva som er godt for forholdet. For håpe hun kanskje blir beroliget av det og respekterer dine meninger og følelser såpass, hvis ikke så er det sånn at man kan ikke overvåke folk og påføre seg selv paranoiditet og en besettelse (for det kommer det til å bli om du fursetter ned den veien) og samtidig ha ett sunt forhold til henne og ikke minst deg selv. Rydd opp i det så raskt som mulig, respekterer hun det ikke så er hun ikke noe for deg kanskje, få snakket skikkelig med jenta di og få satt tingene på plass. Å gå rundt i usikkerhet er noe som tar all energi og konsentrasjon vekk fra det som er viktig å konsentrere seg på i livet og ikke minst så er det å ikke kunne stole på hverandre en sikker måte å drepe ett forhold på.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Enig med alle andre her. Du er jo faktisk ikke mann her om du ikke spruter henne i ansiktet for så å be henne gå. Bare vær helt rolig, fokuser på å ikke lage noe drama. Men uansett hva du gjør, få henne vekk, hun er intet å samle på uansett..

Lenke til kommentar

Dette skjedde nok noe på den hytteturen ja. Siden hun ikke ga lyd fra seg, og pluss at hun var så stille etter turen. Tror ikke frøken truseløs har rent mel i posen nei, finn heller ei som er ferdig med eksen sin.

Du blir heller ingen god kjæreste hvis du føler at du må konstant "passe" på henne. Det er bare slitsomt.

Lenke til kommentar

Greit at dei er vennar og heng ilag, det er kjempe fint, men;

At ho reiser på hyttetur og ikkje svare deg, ho vert stille etter ha vore med han, at ho hadde sex med Eksen etterpå det vart slutt mellom dei, at ho hadde sex med Eksen etter dekan byrja å date.

NOT FORGIVEBLE AT ALL!!!

Virke som ho har brukt deg for å komme over han og fortsatt liker Eksen men klare ikkje bestemma seg fordi dekan er så"god gutter" begge to.

SNAKK OM DET! Sei ho skal sei sanninga eller drite og dra. Ho kan ikkje behandle deg slik. Iallefall ikkje viss ho bryr seg.

Lukke til!

Lenke til kommentar

Jeg ble sammen med en dame noen uker etter hun hadde slått opp med exen. De hadde vært igjennom mye, abort mm. Etter vi hadde vært sammen i 4 måneder, skulle vi på telttur med exen hennes og en haug av våre felles venner. Jeg kom litt sent, og merket når jeg kom at damen var litt annerledes, men jeg trodde det bare var bakrusen. Dagen etter fortalte hun meg at de hadde hatt sex, i fylla men samme faen for det om. Det ble slutt mellom oss ganske kjapt etterpå, selv om jeg slet med følelsene lenger etterpå og gav meg selv falske forhåpninger om at hun hadde forandret seg. Hun har visst ikke snakket med exen etter dette, ikke før teltturen for den saks skyld heller. At jeg dumpet hun på det tidspunktet er jeg glad for, og det burde kanskje du og gjøre.

Men flrst,ta en skikkelig prat.

Sorry for rtete post, litt bakrus på kvelden.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*

Det ble alvorsprat. Jeg ba henne svare ærlig på hvorfor hun har gjort ting som hun har gjort. Så sa jeg hva jeg følte og at det ikke er særlig rart etter hva som skjedde i jula!

Så kom forsvaret:

1.sexen med exen skjedde i fylla og var ikke velykket, hun angrer.

2.Det skjedde ikke noe på hytteturen, hun sverger.

3.Hun har ikke noen "heart feelings" for han sier hun.

4.Det med grisefylla var bare uheldig, hun hadde ikke planer om at det skulle bli sånn. Skjedde ikke noe på festen heller.

Jeg vet liksom ikke helt, men jeg må jo tro henne. Jeg gav henne hvertfall klar beskjed om at når hun skulle være med ham (hvertfall utover natta) så får hun holde meg oppdatert. Blåser i om det virker eiesykt, er jo hun som fikk det til å virke suspekt med å ikke svare.

Men hun begynte å grine under samtalen, er ikke det et tegn på anger?

Akkurat det stusset jeg over :hmm: Virker som om det er noe hun angrer på?

Jeg spurte, og hun sa at det var fordi hun hadde såret meg med sin uvitenhet? hmmm...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Hmmm, merkelig sak, dette. Det er godt mulig hun ikke har gjort noe galt, men en slik oppførsel ville jeg også ha blitt mistenksom av. Du får prate enda mer med henne, det må jo nesten være noe muffens her. Hvem kontakter ikke kjæresten sin på flere dager når man allerede har vært fra hverandre en stund (hyttetur)? Det virker bare rart for min del.

Men som sagt, det KAN jo være mulig at tilfeldighetene rett og slett gjør at det virker som hun har noen svin på skogen. Eller i "beste" fall, så har hun faktisk bare trengt litt tenketid, slik jenter trenger innimellom ;)

Håper det ordner seg, uansett hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Det høres både rart og mistenkelig ut at hun drar bort uten å ta kontakt på flere dager osv, men det trenger ikke ha skjedd noe slikt av den grunn. Jeg ser ikke på det som uvanlig for ei jente å begynne og gråte i slike situasjoner. Det kan være et tegn på anger etter å ha vært utro, eller (mer sansynlig) det kan være en naturlig reaksjon fra jentas side etter hun har skjønt at hun har såret deg, og det er dette hun angrer på. Trolig (forutsatt at hun snakker sant) ser hun på eksen som bare en kompis/god venn, og tenker ikke engang på at det kunne virket suspekt å dra på hyttetur med han/på fest hos han.

Hvis dette skjer igjen (altså at hun ikke gir lyd fra seg i slike situasjoner), mener jeg at du ikke burde gi henne flere sjanser...fordi et forhold handler om respekt for hverandre. Ellers mener jeg du bør ta et par chillpills og ikke uroe deg for mye (også her, forutsatt at hun snakker sant)

Lenke til kommentar
Det ble alvorsprat. Jeg ba henne svare ærlig på hvorfor hun har gjort ting som hun har gjort. Så sa jeg hva jeg følte og at det ikke er særlig rart etter hva som skjedde i jula!

Så kom forsvaret:

1.sexen med exen skjedde i fylla og var ikke velykket, hun angrer.

2.Det skjedde ikke noe på hytteturen, hun sverger.

3.Hun har ikke noen "heart feelings" for han sier hun.

4.Det med grisefylla var bare uheldig, hun hadde ikke planer om at det skulle bli sånn. Skjedde ikke noe på festen heller.

Jeg vet liksom ikke helt, men jeg må jo tro henne. Jeg gav henne hvertfall klar beskjed om at når hun skulle være med ham (hvertfall utover natta) så får hun holde meg oppdatert. Blåser i om det virker eiesykt, er jo hun som fikk det til å virke suspekt med å ikke svare.

Men hun begynte å grine under samtalen, er ikke det et tegn på anger?

Akkurat det stusset jeg over :hmm: Virker som om det er noe hun angrer på?

Jeg spurte, og hun sa at det var fordi hun hadde såret meg med sin uvitenhet? hmmm...

Sjølvsagt seier ho at ho angre og ikkje har gjort noko. Hadde eg og gjort uansett kva som hadde skjedd og ikkje asso:P

At ho begynnte å grine betyr at ho må ha ein grunn til å grine for ey?

Du er IKKJE SLEM, IKKJE eiersjuk. At ho burde sende meldinger er vell for* det aller minste ho burde.

Take care:S

Lenke til kommentar

Ingen grunn å beholde henne sier nå jeg.

Klarer man ikke å styre sin seksuelle trang i fylla så får man la være å drikke så mye. Ihvertfall ikke omkring eksen.

Så klart prøver hun å komme seg unna.

Til syvende og sist. Sex med en annen person enn kjæresten sin er uakseptabelt med mindre dere har et åpent forhold og er enige om dette.

Det er aldri fylla som har skylda. Det er faktisk personen som velger å drikke så mye som har skylda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...