Gå til innhold

Corsair 520HX gir for mye strøm til skjermkorte?

Anbefalte innlegg

Har nå hatt en 520HX i ett par mnd'r uten noen problemer men så fikk 4870 kortet mitt, "Critical power failure" eller D601. Kortet funket her og da men jeg merket at en del av kortet, den delen hvor strømmen kommer inn var extremt varmt. (Det små svir litt når du holder på den for lenge)

Så jeg tenkte at det var kortet som var defekt og bestilte ett GTX 275.

Alt funket top og det går normalt men så kjente jeg på samme område på GTX 275 og den var ganske så varm også.

Så jeg lurer på om det er strømforsyningen som har begynt å surre litt med hvor mye strøm den gir ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ikke strømforsyningen som bestemmer hvor mye strøm den gir ut. Det er belastningen (skjermkortet) som trekker det det ønsker.

Hvis "den delen hvor strømmen kommer inn" betyr strømkontakten, og den er varm, så må det komme av dårlig kontakt. Og hvis det skjer på to skjermkort så må det være en dårlig plugg på PSU.

Lenke til kommentar

Ah, får vel teste gjennom en molex plugg for se om det er forskjell.

Takk for svaret.

Var ikke forskjell mellom vanlig PCi strømplug og molex PCi strømplug.

Like varmt.

Endret av pxK
Lenke til kommentar

Ok, er vel der spenningsregulatorene til kortet sitter, der blir det ofte veldig varmt. Men at du har to forskjellige kort fra to forskjellige merker som viser samme symptomer er jo litt mystisk. Det er selvfølgelig ikke umulig at PSU kan være litt vinglete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...