Gå til innhold

Den lille Sony NWZ-X1050 tråden.


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er flere som har fått sansen for Sony's nye touch screen mp3 spiller.

 

litt copy/paste:

 

Egenskaper:

 

 

Vær oppmerksom på at funksjoner/spesifikasjoner kan variere fra land til land.

 

 

Digital støydemping gir utrolig lydgjengivelse og stenger ute støy fra omgivelsene (totalt dempingsforhold på 17 dB / 98 %) 

 

 

Velg støydempingsinnstillinger manuelt for å passe omgivelsene: buss, fly, tog eller kontor, eller velg stillemodus for alle bruksområder 

 

 

S-Master digital forsterker for krystallklar lyd uten forvrengning eller analoge signalfeil plasserer deg midt i platestudioet eller konsertlokalet 

 

 

Clear Audio-teknologi gjengir lyd som er så lik den opprinnelige kilden som mulig og gir deg en fantastisk lydopplevelse 

 

 

Clear Stereo og Clear Bass gir presis og klar lyd og unngår forrengning uansett volum 

 

 

DSEE gjenoppretter lydkvalitet som går tapt ved filkomprimering og gjenskaper høye frekvenser som er så like originalen som mulig 

 

 

13,5 mm EX-ørepropper for balansert, dyp lydkvalitet med enestående, lufttett passform 

 

 

Fembånds equalizer og VPT for tilpassede musikkinnstillinger 

 

 

Støtte for åpent format for alle vanlige filtyper, inkludert MP3 / MP4 / WMA / AAC / lineær PCM / AVC / WMV / JPEG 

 

 

3-tommers OLED-berøringsskjerm i full farge for knivskarp, lyssterk videovspilling med utrolig detaljrikdom og

 

klarhet (WQVGA 432 x 240 piksler / 262 144 farger) 

 

 

16 GB lagring med plass til 4000 spor (128 kbps mp3) eller over 60 timers videoavspilling (ved 384 kbps) 

 

 

OLED-teknologi (Organic Light Emitting Diode) for 100 % fargegjengivelse, kontrastforhold på 10 000:1 og bredere innsynsvinkel (opptil 180 grader) 

 

 

OLED-teknologi for superrask responstid (0,1 ms) som gir resultater på skjermen som vil ta pusten fra deg, selv med de raskeste handlingssekvensene som sport 

 

 

Kontinuerlig avspilling av 33 timer med musikk og 9 timer med video 

Hi-Speed USB-port og enkel lading (3 timer for full opplading)

 

 

Musikksøk etter album, artist, sjanger, utgivelsesår, spilleliste og mappe 

Videoavspilling med scenevalg som lar deg starte og stoppe innholdet ved hjelp av intelligent berøringsskjermteknologi

 

 

Lag ditt eget lydspor til bildeavspilling, og lag bakgrunner basert på lagrede bilder 

Med programvare for innholdsoverføring kan du importere, forhåndsvise og overføre musikk, bilder og video rett fra datamaskinen til WALKMAN®-spilleren 

 

 

Hurtigstartguide, USB-kabel, lydkabel og adapter for bruk på fly følger med 

 

 

Hybridbetjening via både berøringsskjerm og knapper gir deg enkel kontroll på farten. 

 

 

Forhånsdsinstallert bakgrunnsgrafikk som kan tilpasses 

 

 

Surf på nettet med innebygd Wi-Fi: Med innebygde tilkoblingsmuligheter kan du streame YouTube™-klipp og podcaster

 

 

 

 

 

 

Er tillgjengelig i 16 og 32 Gb, veier 98g og har en batterilevetid på 33 timer ved musikkspilling og 9 timer ved video spilling. 

 

 

 

 

16Gb koster  2214 kr og er Tilgjengelig nå.

 

For mer info se:

 

http://www.sony.no/product/nws-x-series/nw...hnicalspecs#tab

 

http://www.dinside.no/801405/sony-nwz-x1050 

 

 

 

edit: vart raskt laget denne posten, er seint og orker ikke bruke alt for lang tid i natt. oppdaterer første posten litt i morra. Kan en moderator fortelle meg hvorfor jeg for dobbelt mellomrom hver gang jeg trykker "enter"? Dette er ikke et tilfelle når jeg velger quick edit og er kun i opera.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt denne spilleren i ca en uke og må si jeg er storfornøyd. Den støyreduksjon saken ble jeg imponert over det fungerer virkelig bra :-) Ellers er jo lyden selvklart i toppsjiktet. Jeg synes personlig at det er merkelig at Sony ikke selger flere MP3 spillere siden de knuser jo alle andre når det gjelder lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne spilleren i ca en uke og må si jeg er storfornøyd. Den støyreduksjon saken ble jeg imponert over det fungerer virkelig bra :-) Ellers er jo lyden selvklart i toppsjiktet. Jeg synes personlig at det er merkelig at Sony ikke selger flere MP3 spillere siden de knuser jo alle andre når det gjelder lydkvalitet.

 

Hvor kjøpte du din? er det 16 eller 32gb du har?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne spilleren i ca en uke og må si jeg er storfornøyd. Den støyreduksjon saken ble jeg imponert over det fungerer virkelig bra :-) Ellers er jo lyden selvklart i toppsjiktet. Jeg synes personlig at det er merkelig at Sony ikke selger flere MP3 spillere siden de knuser jo alle andre når det gjelder lydkvalitet.

 

Hvor kjøpte du din? er det 16 eller 32gb du har?

 

Jeg kjøpte den på Expert. 16gb versjonen.

Jeg hadde sett meg ut 32gb versjonen men det virker usikkert når(om) den kommer.

Sony har tatt vekk info om 32gb versjonen på sine hjemmesider nå (Lå info der tidligere)

Så jeg kjøpte bare 16gb versjonen, fikk den for innkjøpspris 1850,- :-)

Endret av LUFC1919
Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne spilleren i ca en uke og må si jeg er storfornøyd. Den støyreduksjon saken ble jeg imponert over det fungerer virkelig bra :-) Ellers er jo lyden selvklart i toppsjiktet. Jeg synes personlig at det er merkelig at Sony ikke selger flere MP3 spillere siden de knuser jo alle andre når det gjelder lydkvalitet.

 

Hvor kjøpte du din? er det 16 eller 32gb du har?

 

Jeg kjøpte den på Expert. 16gb versjonen.

Jeg hadde sett meg ut 32gb versjonen men det virker usikkert når(om) den kommer.

Sony har tatt vekk info om 32gb versjonen på sine hjemmesider nå (Lå info der tidligere)

Så jeg kjøpte bare 16gb versjonen, fikk den for innkjøpspris 1850,- :-)

 

Det er jo sweet pris da. Jeg venter på min (svart 16GB) 1000kr. gleder meg!! Bra du sa at lyden er bra, var det jeg var mest bekymret over.

Lenke til kommentar

Det har vært spørsmål om hvor man får kjøpt 32GB-utgaven, og det ser ikke ut som noen norske butikker eller nett-butikker har den. Men sony-style.no selger den, og de var raske og relativt rimelige. Har god erfaring både med denne nett-butikken og med selve spilleren, hvor spesielt lyden, OLED-skjermen og Noice-Cancellation virkelig er av topp klasse. Må også nevne at de øreproppene som følger med, er svært gode.

 

Spilleren har ikke blåtann innebygget (til forskjell fra bl.a. A-829), men hvis man ønsker å ha blåtann-forbindelse, kan man bestille Bluetooth Transmitter, som fungerer utmerket (men at lyden da blir på "blåtann-nivå, om man skjønner hva jeg mener - altså av noe redusert kvalitet sammenlignet med øreproppene med kabel).

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...