Gå til innhold

NAD C326BEE Til Cerwin Vega VE-5M?

Anbefalte innlegg

Du får mer ut av høyttalerne med en kraftigere forsterker, og kjøper du den kraftigste av de to, så har du mulighet for å kjøpe kraftigere høyttalere senere. En kraftig forsterker er alltid en fordel.

Pluss at vis jeg skal kjøpe en av de største Cerwin Vegaene i framtiden så kan jeg bare koble til effektforsterker.. Men hvordan vil Cerwin Vega cla-12sx suben gå sammen med dette sterio oppsettet?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I så fall må du passe på at forsterkeren du kjøper har pre-out, så du kan bruke den som forforsterker. Mange av de billigste forsterkerne som ikke har det.

Har den Pre-Out? dette står på hifi.. Pre out: Pre-Out / Main-In + 2 x sub-out (mono)

vil dette si at den har Pre-Out?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Som beskrevet tidligere i tråden vil VE-5M fungere sammen med CLS 12 suben? Eller vil den lage så mye trøkk og bass at jeg ikke hører detaljene i sangen skikkelig vis jeg skrur ganske høyt?

Takker mye for svar :p

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

VE-5 kan nok spille ganske høyt om de spiller lite bass, så det burde fungere, men det er faktisk ganske god bass i VE-5. Til den totalprisen, så kan du likegodt droppe VE-5 høyttalerne og subben, og satse på gulvstående, blir et mer balansert lydbilde.

Lenke til kommentar
VE-5 kan nok spille ganske høyt om de spiller lite bass, så det burde fungere, men det er faktisk ganske god bass i VE-5. Til den totalprisen, så kan du likegodt droppe VE-5 høyttalerne og subben, og satse på gulvstående, blir et mer balansert lydbilde.

Hmm.. Ja men tingen er at jeg har bestillt de allerede men men.. Hadde egentlig tenkt og kjøpe VE-8F men har ikke så feit lommebok akuratt nå Hadde bare rundt 5000 kr og bruke. Så blir sikkert 12eren litt senere bare kobler opp en effekt forsterker. Blir sikkert fornøyd med lyden inntil videre :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Fikk VE-5M i går.. Koblet de til den fosterkeren jeg har nå som heter Technics. Den er gammel, Skal kjøpe NAD C326BEE om 2-3 uker. Men bare lurer på en ting Bassene vibrerer sykt mye bare jeg har middels lyd på. Ikke at det gjør noe men ser jo nesten ut som de skal sprenge.

Skal det være sånn, Eller er det forsterkeren som ikke klarer høyttalerene skikkelig?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Så lenge spolene ikke slår nedi magneten, eller de blir varme, så går det greit. Om spolene slår nedi magneten, så kommer det et tydelig "klakk" eller smell. Hvis de vibrer mye og det kommer usannsynlig lite bass, så bør du jobbe med plasseringen av de. Prøv å sette de i hvert sitt hjørne, eller samle de i et hjørne.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt og jeg vil gjerne gå til innkjøp av Ve-12f nå snart.. Ligger ut litt mer enn det jeg hadde tenkt men men :p Men da jeg ikke har så mye jeg vil bruke hvordan vil denne Naden fungere på disse? Vil fosterkeren klare og drive bassene med god lyd og bass eller vil det bli litt tynt?

Takker for svar

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Jeg vil faktisk anbefale QLN Artech 8 istedenfor, spiller minst like høyt som VE-12, men penere. Skulle gå greit på den forsterkeren, NAD er beskjedne når de oppgir effekten på forsterkerene deres.

Så det du mener er at denne NADen vil klare og spille godt med Ve-12f?

vet bare ikke om jeg skal gå for modelen over til 5000kr.. Problemet er at jeg ikke har så mye og bruke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...