Gå til innhold

NAD C326BEE Til Cerwin Vega VE-5M?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar:)

Hvordan ville disse blitt for liten? Jeg var foresten innom hifi butikken her om dagen, Han sa at disse ville passe fint på ett rom med 10-12 kvadrat.. Men jeg vet ikke jeg, dere er kansje litt flinkere. kansje de bare vil selge ikke vet jeg?

Har noen hørt lyden på disse og kan komme med noe nytig fakta?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

De kommer til å spille helt greit de. Spørsmålet er mest hva slags musikk du hører på. Til rap og techno og slik lower-middel-class musikk vil du nok savne litt bass. Nad og cerwin funker fett sammen. Ville kanskje vurdert en litt kraftigere forsterker, men det kommer absolutt til å funke.

Lenke til kommentar

Jeg hører på litt forskelig musikk mesteparten av tiden blir vell Rock og litt Pop musikk.. trenger jeg noe sub til eks den? http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...woofer_sort.htm eller denne? http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...woofer_sort.htm

Jeg kommer ikke til og kjøpe suben med en gang hvis det er vits..

Takker for svar :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Sånn.. Jeg fikk bestillt Ve-5m får bare håpe jeg blir fornøyd. Er som du sier at man får mye ut av en stativhøyttaler, En jeg kjenner har en gammel stativhøyttaler som spiller som bare det :) så får krysse fingrene..

Foresten hva betyr Impedans hva er det? er det bra at den er lav eller høy?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Impedans = vekselstrømsmotstand. Måles i ohm. Ve-5m har 4 ohm, den er litt tyngre å drive sammenlignet med en høyttaler på 8 ohm. Men jeg tror fortsatt det ikke vil bli et problem. NAD lager meget strømsterke forsterkere og er kjent for kreftene sine. NAD C315BEEs 2x40 vil drive høyttalerne helt supert tror jeg.

Lenke til kommentar

Akuratt nå sitter jeg med en forsterker som heter Technics Sa-110 (Gammel) spurte han på hifien han sa at denne gikk fint sammen med ve-5m.. Siden den er så gammel er vel den ikke så god som Naden uansett..

Så fort jeg får råd kjøper jeg den Naden..

Lenke til kommentar

Jeg bruker VE-5 til bakhøyttalere i mitt hjemmekino-oppsett, og de spiller bra i forhold til størrelsen. De har overraskende solid bass til å være så små høyttalere, så tror nok du blir fornøyd. Den NADen kommer til å funke finfint til de høyttalerne, forresten.

Lenke til kommentar

Da vet jeg iallefall hvilke forsterker jeg skal kjøpe da jeg har råd om en måneds tid.. Hvilke kabler skal jeg bruke for og få mest ut av bassen? vet ikke om kabler forandrer så mye på lyden? gjør den?

Dette med impedansen Noen steder står det 4 ohm impedans eks (Nettsiden).. i hifikatalogen står det 8 ohm hva er riktig?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Bare kjøp de billigste kablene i butikken, du hører ikke forskjell på de og kabler til 30 000 kroner meteren, så ingen vits å kaste bort penger på høyttalerkabler. Signalkablene kan det lønne seg å legge noen kroner i, kjøpe kabler med god skjerming.

Lenke til kommentar

Forresten, Vil Cerwin Vega VE-5M takle denne forsterkeren? Den er på 150 watt dynamitisk og høyttalerene takler 125 watt.. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm

Vil dette bli en god kombo eller ville de ikke likt seg på full bass? Visst det skulle være ett problem så har jeg ikke så mye imot at jeg skrur bassen litt ned.. jeg tenkte på denne forsterkeren fordi Jeg setter pris på sub inngang. Jeg har tenkt og kjøpe Cerwin Vega CLS-12SX om en stund.. Hvordan vil VE-5M og denne suben fungere sammen? Vil det være sånn at suben lager så dyp bass at jeg ikke hører hva de synger eller vil de fungere fint sammen?

Takker for svar :p

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Det kommer til å funke finfint, du hører selv når høyttalerne ikke vil mer. Nå tåler CV høyttalere generelt mye effekt.

Ok.. bare sånn at jeg er ops på det, Er jo ikke vits og kjøpe forsterker som ikke går ann og bruke på de høyttalerene.

Men vil jeg høre noe forskjell på den NADen til 4000 vs den till 2300 kr på disse høyttalerene ?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...