Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer rundt, Antec NineHundred?

Anbefalte innlegg

Heisann! Som tittelen sier trenger jeg litt hjelp og info om toweret, eller.. Infoen har jeg jo, men vil høre ærlige, personlige erfaringer!

Starter med specs:

Asus P5K/EPU

Intel Dual Core E8400

2GB Kingston HyperX (1133MHz)

Razer Barracuda AC-1 Sound Card

GAMMEL Maxtor HDD

CLUB3D HD4870 (512, ikke 1GB)

Sitter med et sunbeam tower til 200kr atm, og det eneste som holder seg under 40grader er CPU (fordi jeg kjøpte en massiv Asus Silent Knight til den hehe)

GPU fan = 100% under gaming, og kortet er fortsatt mellom 70 og 80 grader. HDD ligger på 56 atm, noe jeg missliker sterkt!!!!

Har så og si bestemt meg for Antec 900, men vil gjærne høre hva andre mener om luftflyten i det.

Jeg vet PSU er plassert nede, så den varme luften kjører på GPU, men har planlagt en løsning på dette ved og montere en PCI vifte som blåser luften ut imellom. I tilleg har jeg kjøpt en 120mm vifte til å feste i brakketen bak HDD for å skape enda bedre flyt, og en 60mm eksos på siden vurderes om ting fortsatt går "gæli". Muligens også kjøpe en annen GPU kjøler?

Så kommer spørsmålet: Hva er deres erfaring av kjøleegenskapene til Antec 900? Er de noe å skryte av? Vil jeg slite med høye temperaturer selv med alt dette montert på?

Håper noen kan svare for er smålig redd enkelte deler ryker hos meg snart hvis jeg ikke får hjelp til å bestemme meg for et bra, ISKALDT tower!

/Ekstra spørsmål! Har aldri tenkt mye på RAM temps, men leser omkring på forumet at for høyt ikke er bra! Hvordan får man målt RAM temps og hva er vanlig? Everest er lite medgjørlig her.

Håper noen gidder å lese alt dette og hjelpe meg!

NatroN

Endret av NatroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Ble så glad for å ha fått et svar, så var det bare jeg som hadde dårlig tittel xD

Takk for hjelpen anyways :)

Lenke til kommentar

Se litt på lian li sine kabinett jeg har PC-8 nå o med dem 3stk 120mm viftene som følger med er pc:n KALD. Tar du på fronten så er den iskald. Testet endel kabinett nå å dette er det beste jeg har prøvd. Men jeg skal gå over til vannkjøling og vet ikke om dette kabinettet er stort nok. så jeg vurderer å kjøpe et nytt Lian Li på Microplex nå når dem har lager salg.

Lenke til kommentar
FYI, PSU viften trekker inn luft og blåser den ut bak.

Ville også kjøpt 902, den har bedre cable management hull, + vifte styring til alle viftene.

personlig har jeg en antec 900, og den kjøler veldig bra synesn nå jeg da.

Det er jeg fulstending klar over :)

Oki, takker!

Endret av NatroN
Lenke til kommentar
Hvis du har en PSU som bare blåser ut bak pc'en, stiger det ikke varme opp på gpu

Skjønner tankegangen her... Men har du god luftgjennomstrømning så skal det jo ikke spille noen rolle. Men best er vel med en PSU med vifte inni kabinettet også. Men tror ikke det er noe stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...