karbon8 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hei, jeg har planer om å kjøpe denne tv'n, men jeg trenger litt info. Det jeg lurer på er om dette er eksakt den samme tv som TH-50PZ800U. Det jeg vet er at 800U er tilgjennelig i USA mens 800E er for Europa så vidt jeg forstår. Grunnen er THX modus som er støttet i 800U; som de refererer til som THX (Cinema) Mode. Men hos 800E modellen finner jeg kun Cinema Modus. Er det noen som vet med 100% sikkerhet at dette er det eksakt samme? Hos THX sine sider lister de kun opp 800U som THX sertifisert tv. Noen som vet grunnen til dette? Takk k8 Endret 13. juni 2009 av karbon8 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Det er kun U-versjonen som er THX sertifisert, utenom det skal det være samme TV. THX sertifisering innebærer at TVen møter visse krav, og er i bunn og grunn noe produsentene betaler en del penger for å få sertifisert. Det er altså ikke slik at Europa versjonen ikke møter disse kravene, det har nok med lisensering å gjøre. I USA er THX merking mer utbredt, mens i Europa har de nok ikke giddet å koste på seg dette klisteret. LG PS8000 er første THX sertifiserte TV i Europa. Eneste verdien en THX sertifisering har er bildemodusen THX (Cinema). Det pleier å være beste fabrinninnstilling, og er veldig grei for de som ikke gidder å kalibrere TVen. Edit. PZ800 er forresten en knall-TV, men om du ikke får den til en særdeles hyggelig pris ville jeg vurdert den nye modellene, V10, eller G10 hvis du vil spare noen lapper. Endret 14. juni 2009 av chrlod Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 takk for tilbakemelding. har lest mye bra om denne tv'n, og jeg liker og designet som etter min menig er noe av det peneste panasonic har kommet med. jeg kommer nok til å vurdere noen andre tv'r og, og v10 serien har også vært i tankene. 15000 er mye penger så det blir nok noen dager til med 'research', men på den annen side vil jeg nok gå for en skikkelig tv i stedet for noe som jeg er halveis fornøyd med. men ser ut som det blir plasma siden den hovedsaklig skal brukes til blu ray. takk igjen for utfyllende svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå