Goosewater Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Har problemer med å få aktivert full hastighet på det trådløse nettverket... Har en bærbar pc Aspire 5930G med kort fra Intel som skal støtte Draft-N wlan (Intel® WiFi Link 5100 AGN). Ruteren jeg bruker er en D-link DIR-655, trådløse innstillinger er wpa/wpa2 og mixed 802.11n og 802.11g. Driveren på trådløskortet er oppdatert til 12.4.0.21 fra 04.03.2009. Samme hva jeg gjør får jeg ikke høyere hastighet enn 54 Mbps (g). Når jeg går inn på egenskapene på nettverkskortet virker det som om det mangler noen valg.. N-modus er aktivert, men likevel kan jeg ikke velge n-nettverk. Se bildefil. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få høyere hastighet? Edit: Sjekket nettverket med et USB-nettverkskort (D-link DWA-140) som er N-kompatibelt. Fikk en hastighet på 130 Mbps med det. Avinstallerte deretter det innebygde trådløskortet og installerte på nytt. Får nå høyere hastighet (opp mot 120 Mbps) så det ser bedre ut. Men i forhold til bildevedlegget over så har jeg fremdeles ikke noen flere valg på type nettverk. Skal det være slik? Noen andre med samme pc og/eller kort som kan bekrefte det? Endret 14. juni 2009 av Goosewater Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 For å få 5100 til å fungere med 11N så bør du laste ned siste driver fra Intel sin webside. Videre sjekk at båndbredden for kanalene er 20MHz (evt 40MHz om det er mulig). Sett opp båndbredden i routeren til 40MHz også for å få maks hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå