Mannen med ljåen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hva gjør man hvis man har montert en masse takstein, som viser seg å falme og få feil farge? Klart man får nye takstein hos produsenten hvis de innrømmer at det var feilvare... Men dekker de ekstrakostnaden ved å rive den gamle dritten og sette opp ny? Forskjell hvis man har montert dem selv, versus fått en proff til å gjøre det? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Er ikke dette elementært for dere som kan juss og forbrukerrettigheter? Jeg spør fordi noe liknende skjedde med noen i slekten min. Men de var bare glade fordi de fikk beholde den gamle taksteinen, og bruke de beste steinene til ei hytte der fargene ikke betydde så mye. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 I utgangspunktet er dette en feil som følger av mangelen, så iht fkjl § 33, jf kap 11 skulle dette være dekket. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Nye stein dekkes ja. På samme måte som en defekt TV. Men det koster mye arbeid å bytte takstein, i motsetning til en TV. Dekkes det? Uansett pris? Hva om det er et sinnsykt kråkeslått langt ute i Gokk? Er taksteinleverandøren ansvarlig for arbeidet da også? (Jeg håper det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå