Gå til innhold

Bra kameraer i 4000 kr. klassen?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et kamera til ca 4000 kroner. Det jeg trenger er minst 3MP, 3x optisk zoom, passe størrelse (må ikke være kjempe liten, men ikke kjempe stor!) god makro og greie bilder når det ikke er så mye lys.... Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv akkurat fått Pentax Optio S, du bør sjekke ut dette før du bestemmer deg i alle fall. Meget lite og hendig kamera (mindre enn en kortstokk), 3,2MP, 3xoptisk zoom, 11MB innebygd RAM (bruker SD-kort), video, lyd ++ Tar unormalt gode bilder (på tross av størrelsen). Leste på en tråd at akamera trolig ikke kom til å teste det, men det holder dinside.no på med, test kommer i neste uke en gang mener jeg å ha lest.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på Optio S en stund ja... var bare aldri sikker på om det var det "rette" valget. Den høres utrolig bra ut da :) Det er vel det kameraet jeg har bestemt meg mest på...

Lenke til kommentar

Fuji finepix 304....da får du mye for pengene, 6xoptisk zoom og 3.2 megapixler, det koster ca 3998. Bildene blir varme og skarpe(av og til kan det koemme en uønsket gul tone på noen av portrettbildene) Autofokusen er ikke så sterk, har ikke hjelpelampe. Ellers er kameraet TOPP!

Canon a70 er et annet alternativ, det koster bare litt over 3000kr, det har en god autofokus og tar bilder med naturlig farge, bildene er visst ikke så skarpe, litt dusere enn finpix, men det er et TOPP kamera og har gode medfølgende program, bruker lite batteri har jeg hørt,det gjør også finpix 304

Lenke til kommentar

Før du bestemmer deg endelig, så gå i en fotobutikk og prøv alternativene du har.

Personlig synes jeg t.eks. at Optio S er *for* lite. Synes tett og slett det var knotete å holde det. Hvodan kameraet ligger i hånden, og hvor behagelig det er å bruke kan være vel så viktig av og til som tekniske finesser og høy 'gadget-faktor'.

Lenke til kommentar

Canon a70 er et annet alternativ, det koster bare litt over 3000kr, det har en god autofokus og tar bilder med naturlig farge, bildene er visst ikke så skarpe, litt dusere enn finpix, men det er et TOPP kamera og har gode medfølgende program, bruker lite batteri har jeg hørt,det gjør også finpix 304

Har du lest testen av www.megapixel.net ?, nei vel. :roll:

Synes du skal lese den testen. Bildekvaliten fikken samlet karakter 9/10.

Byggekvalitet 10/10. De omtaler lisnen som exelent. Det samme sier de om bildene. Ville bare nevne det. :)

Jeg skal selv kjøpe kameraet. Det er utrolig mye for penga, med mange manuelle muligheter. :) Video i VGA oppløsning, med lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...