Gå til innhold

Ytringsfriheten og demokratiet blir truet av meningsmotstandere fra ytre venstre?

Anbefalte innlegg

Luftbor: Rart, det er ikke det jeg har fått vite i min opplæring, og heller ikke det læreboken i faget juss og militærmakt (et av fagene du kan ta i førstegangstjenesten) som jeg hadde eksamen i for to dager siden sier, men jeg regner med du vet bedre enn generaladvokaten i forsvaret.

Klart. For at militæret i det hele tatt skal kunne starte sine operasjoner har staten v/regjeringen allerede brukt en del lover og regler for å gi tillatelse til militæret, ergo er selvforsvar i militæret noe helt annet enn i det sivile liv.

Så du kan ta din generaladvokat og spørre hvor dere kjøper stjernene deres. Eller for din del, ub-vinklene.

Selvfølgelig finnes det andre regler enn selvforsvar som lovliggjør bruk av våpen i militæret, men i de fleste situasjoner i Norge i fredstid, vil den eneste hjemmelen du har for å løsne skudd mot en person være nødrett. Du kan tro hva du vil, men sånn er det nå en gang.

Jeg har for øvrig ikke vinkler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg får konkludere med at både NP og Blitz periodevis utviser lav respekt for demokrati og ytringsfrihet. På lang sikt synes jeg dog NP representerer en langt mer alvorlig potensiell trussel (forutsatt at de får anledningen til å ekspandere).

Lenke til kommentar
Jeg mener ytringsfriheten bør være - og vel faktisk er (?) - bortimot total ift at man faktisk kan ytre akkurat hva man vil - man blir altså ikke forhåndssensurert. Imidlertid kan man i etterkant straffes for for ytringene - gitt at de er forbudt gjennom lovverket.

···

Unnskyld, men du mener vi har ytringsfrihet så lenge vi ikke blir forhåndssensurert? Det å kunne bli straffet for sine ytringer begrenser altså ikke ytringsfriheten? Wow.

Det jeg sier er at det kan være èn tolkning av ytringsfrihet. Og denne ene tolkningen har sin misjon, siden det fortsatt finnes samfunn der man er kneblet på forhånd. Det finnes nok mange andre tolkninger også - og det jeg argumenter for i resten av posten er at alle ytringer unntatt trusler bør være automatisk straffefrie. (Dette har jeg senere gått i tenkeboksen på - jfr denne posten - fordi det et slikt standpunkt muligens gir for dårlig beskyttelse for individer.)

Lenke til kommentar
Tror jeg får konkludere med at både NP og Blitz periodevis utviser lav respekt for demokrati og ytringsfrihet.
Når utviste NP lav respekt for demokrati og yttringsfrihet?

De har en klar rasistiske profil, som i seg selv strider mot demokratiske prinsipper. Politikken deres går ut på å diskriminere på bakgrunn av etnisitet. Dette strider mot demokratiske prinsipper.

Når det gjelder ytringsfrihet, så misbruker de denne ved å oppfordre til vold og hetsing av folkegrupper.

I tillegg har de en kommunikasjonsform som jeg har null tilitt til.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
De har en klar rasistiske profil, som i seg selv strider mot demokratiske prinsipper. Politikken deres går ut på å diskriminere på bakgrunn av etnisitet. Dette strider mot demokratiske prinsipper.
Kan du vise hvor de snakker om å forskjellsbehandle folk som befinner seg i Norge basert på etnisitet? Det de snakker om er å begrense aksess til Norge basert på hvor de kommer fra og det er faktisk noe som alle politiske partier på Stortinget er enige om.
Når det gjelder ytringsfrihet, så misbruker de denne ved å oppfordre til vold og hetsing av folkegrupper.
Dette har vi diskutert før i tråden og de oppfordret kun folk til å forsvare seg når de ble angrepet av voldelige innvandrere og politiet nektet å hjelpe. Jeg har ikke sett at noen i denne tråden har sagt seg uenig i denne oppfordringen. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Kan du vise hvor de snakker om å forskjellsbehandle folk som befinner seg i Norge basert på etnisitet? Det de snakker om er å begrense aksess til Norge basert på hvor de kommer fra og det er faktisk noe som alle politiske partier på Stortinget er enige om.
Dette har vi diskutert før i tråden og de oppfordret kun folk til å forsvare seg når de ble angrepet av voldelige innvandrere og politiet nektet å hjelpe. Jeg har ikke sett at noen i denne tråden har sagt seg uenig i denne oppfordringen.

Tror det skal godt gjøres å hvitvaske et såpass brunt objekt kompis.

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg ikke på hvitvasking, jeg bare ber folk dokumentere sine påstander. Og det klarer de ikke.

For å si det med Lie sitt språk da; "skal knuse deg som lus". Aka man kjenner igjen en lus uansett kamuflasje den har.

Dessuten, dette dokumentasjonskravet som man er så meget opptatt av. Hvor er dine?

Lenke til kommentar
For å si det med Lie sitt språk da; "skal knuse deg som lus". Aka man kjenner igjen en lus uansett kamuflasje den har.
Så når argumenter og dokumentasjon mangler så er det rett på slagord og trusler?
Dessuten, dette dokumentasjonskravet som man er så meget opptatt av. Hvor er dine?
Jeg har bedt om dokumentajson på at NP var rasistiske eller oppfordret til vold og har ikke fått annet enn demonstrasjon av fordommer i denne tråden.

Nøyaktig hva skal jeg mangle dokumentasjon på? At de på ytre venstre oppfordrer til og bruker vold?

Lenke til kommentar
Så når argumenter og dokumentasjon mangler så er det rett på slagord og trusler?

Overført betydning. Så uansett hvor mye Vigrid danser med blomster i håret og Heidi-drakt på sine smekre kropper så er de ikke noe annet enn en gjeng rasister.

Nøyaktig hva skal jeg mangle dokumentasjon på? At de på ytre venstre oppfordrer til og bruker vold?

f.eks.

Men da antar jeg du finner noen akp-ml`ere og sier at Ap er voldsbrukere.

Lenke til kommentar
Overført betydning. Så uansett hvor mye Vigrid danser med blomster i håret og Heidi-drakt på sine smekre kropper så er de ikke noe annet enn en gjeng rasister.
Er det noen her på forumet som har sagt noe annet?

Hadde det ikke vært spennende for en gangs skyld å prøve å ikke drive med stråmannargumentasjon eller komme med påstander som faktisk kan underbygges? Ærlig diskusjon liksom?

Denne tråden handler om fredelige ikke-rasistiske markeringer som blir stoppet av voldelige rasistiske venstreekstremister som er mot yttringsfrihet.

Lenke til kommentar
Dette har vi diskutert før i tråden og de oppfordret kun folk til å forsvare seg når de ble angrepet av voldelige innvandrere og politiet nektet å hjelpe. Jeg har ikke sett at noen i denne tråden har sagt seg uenig i denne oppfordringen.

Det NP gjør, er å forsøke å balansere på kanten av rasismeloven. Dette gjør de på grunn av en ting; de ønsker å signalisere hvor ekstremt partiet er til potensielle sympatisører, samtidig som de med nød og neppe unngår å bli buret inne. Hadde ikke rasismeloven blitt håndhevet ganske bedagelig, så hadde de vært straffet for lenge siden.

Dette er i mine øyne et klart tegn på hvor liten respekt NP har for loven. Å forsøke å spille uskyldig på NPs vegne blir patetisk når de selv jobber intenst med å signalisere så godt de kan at de er ekstreme rasister.

Slagordet deres "Norge fritt, Norge hvitt" er en så tydelig markering om hvor de står, at man må være mentalt tilbakestående for å ikke klare å resonere seg fram til at det her er snakk om dårlig skjult rasisme.

Lenke til kommentar
Det NP gjør, er å forsøke å balansere på kanten av rasismeloven. Dette gjør de på grunn av en ting; de ønsker å signalisere hvor ekstremt partiet er til potensielle sympatisører, samtidig som de med nød og neppe unngår å bli buret inne.

De bryter altså ingen lover, mens de som angriper dem bryter lovene. Det er viktig å ha virkeligheten som utgangspunkt for debatten og ikke ta utgangspunkt i fordommer og skremmebilder man har.

Lenke til kommentar
Denne tråden handler om fredelige ikke-rasistiske markeringer som blir stoppet av voldelige rasistiske venstreekstremister som er mot yttringsfrihet.

ikke-rasistiske du liksom....hehe...jommen sier jeg smør.

Er en grunn til at gjengen som du beundrer er av liten karakter når det gjelder medlemsmasse.

Jeg har levd lenge nok til å se hva den gjengen av "ikke-rasistiske markeringsdeltakere" faktisk har bedrevet med bruk av vold opp igjennom årene. På samme måte som du og jeg ser ytre venstre på, ser jeg med samme syn på ytre høyre fløy som er "ikke-rasistiske".

Så om de slår i hodet på hverandre med stokk bryr jeg meg faktisk svært lite om.

Lenke til kommentar

Lover bryter de, men det er ikke det viktigste her.

Som sagt tidligere: NP sin politikk står for rasisme, diskriminering, brudd på menneskerettighetene, væpnet voldsbruk samt misbruk av ytringsfriheten. Det er klart antidemokratisk.

Sett i lys av at NP liksom skal være et politisk parti, så synes jeg dette er langt mer alvorlig enn beskyldningene som rettes mot dem som saboterer demonstrasjonene deres.

Lenke til kommentar
ikke-rasistiske du liksom....hehe...jommen sier jeg smør.

Er en grunn til at gjengen som du beundrer er av liten karakter når det gjelder medlemsmasse.

Jeg har levd lenge nok til å se hva den gjengen av "ikke-rasistiske markeringsdeltakere" faktisk har bedrevet med bruk av vold opp igjennom årene. På samme måte som du og jeg ser ytre venstre på, ser jeg med samme syn på ytre høyre fløy som er "ikke-rasistiske".

Så om de slår i hodet på hverandre med stokk bryr jeg meg faktisk svært lite om.

Klarer du ikke holde deg til hva organisasjonen faktisk gjør og faktisk står for? Hvorfor må du hente inn andre organisasjoner som noen av menneskene i en bevegelsen har vært med i før? En rekke ledende personer i AP og LO har jo vært med i AKP og SUF som støttet massemord og var for vepnet revolusjon i Norge. Betyr dette at det er skal være fritt frem å bruke vold og trusler mot alle deltagere i markeringer fra LO og Ap?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...