Baltazar94 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 De har ikke moderert seg. De har bare skiftet taktikk. Ikke sant. Jeg ser ofte 68-erne løpe rundt å kreve revolusjon mot de konservative.... Hmmm, nei, 68-erne har blitt de nye konservative... Det er jo akkurat det jeg sier. De har ikke moderert seg, de har bare skiftet taktikk. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 At venstresiden tyr til vold mot meningsmotstandere, er ikke overraskende. Det er et grunnleggende trekk ved sosialismen som ideologi at man bruker vold for å presse gjennom sine meninger. Ofte opptrer denne volden i form av reguleringer eller skatter og avgifter, som i praksis betyr at man truer med fengselsstraff/frihetsberøvelse for de som ikke føyer seg. Dette er åpenbart en form for vold. Sosialister er voldsentusiaster i den politiske sfære, og da er det en naturlig følge at de også er det i den private sfære. Ideer henger sammen. I denne sammenheng har jeg flere ganger oppfordret sosialister til å gå for den motsatte tilnærmingen. I stedet for å forsøke å tvinge gjennom sitt syn ved bruk av vold (reguleringer), kan de forsøke å overbevise folk om at de har rett. Dersom de ønsker at jeg skal 70 % av inntekten min i skatter og avgifter, kan de overbevise meg om at det er rett. Dersom de ønsker at jeg ikke skal kjøpe øl etter kl 18 på en lørdag, kan de overbevise meg om at jeg ikke bør gjøre dette. Dersom de ønsker at jeg skal bruke ett år av livet mitt i forsvaret, kan de overbevise meg om at det er lurt. Oppsummert: I mitt samfunn er det rom for sosialister til å være sosialister og til å etablere sosialistiske samfunn i samfunnet. I deres samfunn finnes ingen tilsvarende mulighet for meg. Er det noen som lar seg overraske over at en slik grunnleggende totalitær og voldsdyrkende ideologi har så mange voldelige tilhengere? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Syns vi kan fortsette diskusjonen om tvang i Hva er bra med sosialismen?. Ikke oppe for debatt. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det er jo akkurat det jeg sier. De har ikke moderert seg, de har bare skiftet taktikk. Og du ser disse gamnle 68`erne går på jakt for blått blod på sørlandet i disse dager? Kanskje Kapteins Sabeltann som var løs i går egentlig var en 68`er. Din verden er ikke min verden, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Objektivister og andre ultraliberalisters ideologi virker å være mer basert på retorikk (vold er galt, skatt er galt, ergo er skatt galt) enn noe annet. Ut fra at skatt er vold og er galt så utledes det at det er et grunnleggende trekk hos sosialister å ty til vold, hvor sosialister alle som er for skatt. Altså mer retorikk enn reell analyse. Endret 30. juni 2009 av Thlom Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Legg også merke til at alle partier på tinget går inn for skatter og avgifter, men det er altså bare sosialistene som er "voldelige"? Svært tvilsom "logikk" Endret 30. juni 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vel, i forsvar til DLF er alle partier på stortinget sosialister, i og for seg alle partier som ikke er DLF også. Kanskje med unntak av Anarkistpartiet, hvis de finnes, men de er istedet totalt irrasjonelle. Altså i følge Onar Åm. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ut fra DLFs egen retorikk er det vel saklig sett sosialister de også, pradoksalt nok. Men som sagt, vi skal ikke diskutere sosialisme i denne tråden. Siste advarsel. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg skal prøve å være snill gutt. Blitz og lignende pøbler som stormet NP sin demo er vel strengt tatt apolitiske? Selv om de står for mange av de samme sakene som venstresiden virker de ikke så veldig politisk interessert. Ser vi på nyere norsk historie, så er ytre høyre mye farligere med blant annet bombing av 1. mai tog. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Man kan jo snu litt på spørsmålet; Hvem tror at SIAN og NP har ytringsfrihet på øverste dagsorden? Finnes det virkelig noen som tror at redningen for ytringsfrihet er å finne blant denne gjengen? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det handler vel ikke om det i det hele tatt gjør det Luftbor? I såfall så bør vi forby mange ifra å bruke sin "ytringsfrihet". Men for å svare på ditt spørsmål. SIAN har sikkert ytringsfrihet som en av sine viktige faktorer, men NP tror jeg står langt fra barrikadene for en sterk ytringsfrieht. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det handler vel ikke om det i det hele tatt gjør det Luftbor? I såfall så bør vi forby mange ifra å bruke sin "ytringsfrihet". Men for å svare på ditt spørsmål. SIAN har sikkert ytringsfrihet som en av sine viktige faktorer, men NP tror jeg står langt fra barrikadene for en sterk ytringsfrieht. Selvsagt handler det ikke om det, men en taktikk som disse bruker er å gjøre seg til forsvarere av ytringsfrihet. Vel.....ikke min kopp av te for å si det slik. SIAN har nok like lite ytringsfrihet på sin agenda som NP. Start å be på et landsmøte til SIAN og så tror jeg nok du ser hvor langt friheten går. Men det blir jo selvsagt rene spekulasjoner. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) SIAN har nok like lite ytringsfrihet på sin agenda som NP. Start å be på et landsmøte til SIAN og så tror jeg nok du ser hvor langt friheten går. Men det blir jo selvsagt rene spekulasjoner. Og hvordan kan du vite noe om det da ? Det du hevder her betyr jo i klartekst at du mener at du vet mer om hva de mener en de vet selv Endret 1. juli 2009 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Et innlegg som kommenterte moderering er slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
793 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) . Endret 10. juli 2009 av 793 Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) SIAN har nok like lite ytringsfrihet på sin agenda som NP. Start å be på et landsmøte til SIAN og så tror jeg nok du ser hvor langt friheten går. Men det blir jo selvsagt rene spekulasjoner. Og hvordan kan du vite noe om det da ? Det du hevder her betyr jo i klartekst at du mener at du vet mer om hva de mener en de vet selv Det er noe som heter å legge sammen 2+2 og få 4 til slutt i dette elegante matematiske oppsettet. SIAN står for? Si så shahadah, den islamske trosbekjennelsen, på et SIAN-møte og føl varmen av dine medmennesker. Endret 10. juli 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har vi kommet noe nærmere en konklusjon på trådens tema? Er ytre venstre en reell trussel mot ytringsfriheten og demokratiet? Eller var dette bare nok en tråd der folk lufter ut damp med usaklig sutring... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor skal ikke hvite mennesker, eller vi i Norge kunne bestemme selv hvem vi vil slippe inn vårt eget land ? De samme personene som reagerer på dette ser det jo som en selvfølge at feks, muslimer skal kunne bestemme over sine land, og hvem de vil slippe inn i sine land for å bosette seg der. Hvorfor skal fødested være kriterie for hvor en har lov til å ferdes? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Hvorfor skal ikke hvite mennesker, eller vi i Norge kunne bestemme selv hvem vi vil slippe inn vårt eget land ? De samme personene som reagerer på dette ser det jo som en selvfølge at feks, muslimer skal kunne bestemme over sine land, og hvem de vil slippe inn i sine land for å bosette seg der. Hvorfor skal fødested være kriterie for hvor en har lov til å ferdes? Det bør overhodet ikke være slik, og jeg håper verden en gang vil være åpen og fri for alle mennsker selv om jeg tviler på at det vil skje i min levetid. Men at fødested er ett (indirekte) kriterie (dvs. at det følger av andre kriterier som utdanningsnivå, krig osv.) for hvor en kan bosette seg i dagens verdensituasjon det forstår de fleste med mindre en absolutt skal kverulere eller drømme seg bort til sin egen verden. Endret 10. juli 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Har vi kommet noe nærmere en konklusjon på trådens tema? Er ytre venstre en reell trussel mot ytringsfriheten og demokratiet? Eller var dette bare nok en tråd der folk lufter ut damp med usaklig sutring... Hva var vi enig om at ytre venstre var igjen? (jeg spør fordi jeg lurer) Endret 10. juli 2009 av monzilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå