Gå til innhold

Verdi på en MEGET lite brukt Benq PE8700?

Anbefalte innlegg

Er det noen kloke hoder som kan si meg ca verdi på en slik projektor??

Har fått tilbud på en jeg tenkte å henge i kjellerstua,men vil vite litt mer om verdi og slikt :)

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo ann på hvor mye den er brukt. Alle projektorer har timeteller, så du bør få vite hvor mye den er brukt. Du bør også finne ut om den er på første lampen eller om det har vert flere.

Det viktigste er å ikke la seg lure av den høye lanseringsprisen. Projektoren kostet riktignok ca. 25.000,- i 2005, men utviklingen går skremmende fort i bransjen. Verken kontrast eller oppløsning er imponerende etter dagens standard.

Når du vet hvor mye den er brukt må du vurdere kostnadene med å ha den i videre bruk. En projektorlampe varer ca 2.000 timer. Om lampen nærmer seg det må du tenke på hva ny pære vil koste. Hvis det har vert brukt flere lamper må du ta med i vurderingen at det er flere mekaniske deler som slites. Garanti har den ikke lengre, og det er ikke særlig reklamasjonstid igjen heller.

Så må du selvfølgelig se hva markedet leverer i dag. Om vi tar utgangspunkt i en Optoma HD700X, som nok er noe bedre, koster denne ca 5.500,- ny. Om BenQ 8700'en ser ut til å være i bra stand, og den har greit med timer igjen på lampen vil jeg si den er verdt opptil 3.000,-

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Ok,takker for svar.

Maskina jeg kjøpte er på første pæra,og er brukt i 68 timer totalt...

Betalte 3000,men lurer nå på om det egentlig er et drittkjøp!?

Den lokale skolen her som har brukt den på møterommet...

Vurderer nå å selge denne for å kjøpe en nyere utgave!?

Lenke til kommentar

Projektoren er da så godt som ny, så for 3.000 er det et fair kjøp. Siden det i utgangspunktet er en dyr modell har den nok en mer påkostet platform og optikk enn modeller i samme prisklasse i dag.

Jeg har ingen erfaring med PE8700, men hvorvidt det er et bra kjøp må nesten vurderes ut fra hvorvidt den svarte til forventningene. Husk at bildet fra en projektor er avhengig av hvor mørkt du får rommet. Lek også litt med innstillinger.

PE8720, som er noe nyere, er faktisk en ganske populær projektor i dag, selv om også den er ganske gammel. Den holder faktisk mål mot masse av det som er på markedet.

Om du velger å selge den er det potensiale for å tjene litt penger om du spiller på førpris :) Men, om du skal skaffe ny projektor må du opp noen prisklasser for å få noe vesentlig bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...