Gå til innhold

Hjelp med trådløst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være flere grunner til at dette skjer, men de vanligste er:

1. Routeren er satt opp med med MAC filter. Legg til MAC adressene til alle maskinene!

2. Routeren deler ut et begrenset antall IP adresser. Sett opp routeren til å dele ut flere!

3. Nettverkskortene støtter ikke routerens kryptering. Kjøp nye nettverkskort eller juster sikkerheten på routeren!

Lenke til kommentar
Det kan være flere grunner til at dette skjer, men de vanligste er:

1. Routeren er satt opp med med MAC filter. Legg til MAC adressene til alle maskinene!

2. Routeren deler ut et begrenset antall IP adresser. Sett opp routeren til å dele ut flere!

3. Nettverkskortene støtter ikke routerens kryptering. Kjøp nye nettverkskort eller juster sikkerheten på routeren!

Er ikke så kjent med routere, hvordan får jeg den til å dele flere IP-er? Tipper det er noe med det.. Min gamle bærbar (2-3år gammel) koblet seg opp uten problemer

Lenke til kommentar
Hva slags router er det du har, og har du tilgang til å konfigurere den?

Som sagt, ikke så mye peiling :p Har bredbånd fra NTE (vet ikke om det har så mye og si), å routeren er 2m unna meg. Kan sikkert finne ut noe, hvis det står noe informasjon på den?

Vet ikke om dette blir det samme, men når jeg var til kjerringa for en stund siden kunne jeg skrive IP-adressen til urlfeltet og logge inn på noe slik at jeg kunne konfigurere et eller annet, men det funker ikke her.

Endret av daaune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...