daaune Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Her i huset er det 4 bærbarer. 2 av dem kommer seg på nett, mens 2 får bare begrenset tilgang, så får ikke gjort noe. Har prøvd å restarte ruter osv, uten at det funket. Tips til hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det kan være flere grunner til at dette skjer, men de vanligste er: 1. Routeren er satt opp med med MAC filter. Legg til MAC adressene til alle maskinene! 2. Routeren deler ut et begrenset antall IP adresser. Sett opp routeren til å dele ut flere! 3. Nettverkskortene støtter ikke routerens kryptering. Kjøp nye nettverkskort eller juster sikkerheten på routeren! Lenke til kommentar
daaune Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Det kan være flere grunner til at dette skjer, men de vanligste er: 1. Routeren er satt opp med med MAC filter. Legg til MAC adressene til alle maskinene! 2. Routeren deler ut et begrenset antall IP adresser. Sett opp routeren til å dele ut flere! 3. Nettverkskortene støtter ikke routerens kryptering. Kjøp nye nettverkskort eller juster sikkerheten på routeren! Er ikke så kjent med routere, hvordan får jeg den til å dele flere IP-er? Tipper det er noe med det.. Min gamle bærbar (2-3år gammel) koblet seg opp uten problemer Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hva slags router er det du har, og har du tilgang til å konfigurere den? Lenke til kommentar
daaune Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hva slags router er det du har, og har du tilgang til å konfigurere den? Som sagt, ikke så mye peiling Har bredbånd fra NTE (vet ikke om det har så mye og si), å routeren er 2m unna meg. Kan sikkert finne ut noe, hvis det står noe informasjon på den? Vet ikke om dette blir det samme, men når jeg var til kjerringa for en stund siden kunne jeg skrive IP-adressen til urlfeltet og logge inn på noe slik at jeg kunne konfigurere et eller annet, men det funker ikke her. Endret 13. juni 2009 av daaune Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Men var det samme router da? Start - Kjør - CMD - IPCONFIG/ALL Standard Gateway og/eller DHCP server gir deg et hint om hvilken router du er tilkoblet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå