ironduke Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har skrevet under kjøpekontrakt og hentet en bil, men som jeg nå angrer (ja, vet det er dumt!) på at jeg kjøpte. Jeg vil heve kjøpet. Kan jeg holde tilbake betalingen for bilen i påvente av en avklaring, eller hva skjer om jeg ikke betaler? Inkasso? Jeg har tilbudt meg å levere bilen tilbake til dem og kompensere dem for det de måtte ha tapt på det. De skulle tenke på det, men tvilte på at de godtok det. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 forhandler eller privatperson? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har skrevet under kjøpekontrakt og hentet en bil, men som jeg nå angrer (ja, vet det er dumt!) på at jeg kjøpte. Jeg vil heve kjøpet. Kan jeg holde tilbake betalingen for bilen i påvente av en avklaring, eller hva skjer om jeg ikke betaler? Inkasso? Hvis du skal heve kjøpet, så må det være en grunn til det. Er bilen av dårligere kvalitet enn du ble forespeilet? Du kan ikke heve kjøpet bare fordi du angrer deg. Da må isåfall selger trekke på godviljen og si at det er ok. Jeg har tilbudt meg å levere bilen tilbake til dem og kompensere dem for det de måtte ha tapt på det. De skulle tenke på det, men tvilte på at de godtok det. Tja, her har de jo kanskje gått med på å avvente inntil en avklaring er på plass. Hvis de fastholder kjøpet så må du nok betale (eller eventuelt heve kjøpet hvis det er grunnlag for det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå