Gå til innhold

[Hovedkort] MSI P45 Neo-F - ingen utsignal

Loleinar

Anbefalte innlegg

I går, 12.06.09, oppgraderte jeg hovedkortet og CPU'en min. Etter nøye montering og svetting, skulle jeg starte pcen og det viser seg at HK ikke gir utsignal. Grunnen til dette er at: Jeg får ikke noe bilde på skjermen (ikke engang helt i starten av boot), mus/tastatur's in-signal dioder lyser ikke. Jeg vet at PSU'en min er ok, fordi både CPU og grafikkort vifte snurrer og går.

JEG FÅR OGSÅ 3 ALARM BEEP (korte) PÅ STARTUP

Jeg vet med 99% sikkerhet at jeg har koblet alt rett.

Mitt hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351717

Min CPI: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Jeg har testet forskjellige skjermer, vga kabler, skjermkort og alt. Vet også at de andre komponentene funker, har testet det gamle hovedkortet.

Ikke svar hvis ikke du har peiling, håper på noen gode svar.

Endret av Loleinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig hovedkortet må flash'es for at det skal fungere med den cpuen.

Kunne du forklart meg hvordan jeg gjør dette?

Og i tilfelle hvordan jeg kan gjøre dette UTEN skjermbilde..

Sjekker om gamløe CPUen passer til det nye hovedkortet nå, kanskje det kan funke.

Endret av Loleinar
Lenke til kommentar
Det må være bios 1.4 eller nyere,til den cpu'en :CPU Support

Les nederst på siden "How to use",under Live Update 3.Dette kan du gjøre hvis den gamle cpu'en passer,og du får bootet med den.

Har sjekket det opp. Gamle CPUen er en AMD CPU med Socket AM2, så den passer jo ikke til LGA775. Noen måte jeg kan få fikset dette på? Eller må jeg sende den til Komplett og få de til å oppdatere bios?

Lenke til kommentar

Når det gjelder MSI,så vet jeg ikke noen annen måte å oppdatere bios,men det trenger ikke å være for gammel bios.Jeg kunne ikke finne noen pipe koder i manualen din heller,prøv å finn ut hva det betyr.

Hviken ram er det du prøver,og har du prøvd en og en i forskjellige slotter?

Lenke til kommentar
Når det gjelder MSI,så vet jeg ikke noen annen måte å oppdatere bios,men det trenger ikke å være for gammel bios.Jeg kunne ikke finne noen pipe koder i manualen din heller,prøv å finn ut hva det betyr.

Hviken ram er det du prøver,og har du prøvd en og en i forskjellige slotter?

Har testet en av mine Corsair 1 gig DDR2 PC4200 ram brikker i alle slotene (1 om gangen), men dette ga ikke noe utslag.

Lenke til kommentar
Skulle mene det,har prøvd PC4200 på mitt hk da rammen røyk,det gikk ikke,fordi det måtte være minimum pc5300 på det.

P45 Neo

Testet 800MHz brikkene som satt i den andre PCen nå, og det funka! Hele systemet funker fett nå. Eneste jeg trenger er noen nye RAM brikker (de jeg bruker nå må tilbake i den andre pcen), så, har dere noen tips til hvilke jeg bør kjøpe?

Mitt hovedkort igjen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351717

Tusen takk for seriøse og sakige svar, fikk jo løst det dritet her nå! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...