Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) I går, 12.06.09, oppgraderte jeg hovedkortet og CPU'en min. Etter nøye montering og svetting, skulle jeg starte pcen og det viser seg at HK ikke gir utsignal. Grunnen til dette er at: Jeg får ikke noe bilde på skjermen (ikke engang helt i starten av boot), mus/tastatur's in-signal dioder lyser ikke. Jeg vet at PSU'en min er ok, fordi både CPU og grafikkort vifte snurrer og går. JEG FÅR OGSÅ 3 ALARM BEEP (korte) PÅ STARTUP Jeg vet med 99% sikkerhet at jeg har koblet alt rett. Mitt hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351717 Min CPI: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Jeg har testet forskjellige skjermer, vga kabler, skjermkort og alt. Vet også at de andre komponentene funker, har testet det gamle hovedkortet. Ikke svar hvis ikke du har peiling, håper på noen gode svar. Endret 13. juni 2009 av Loleinar Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Mulig hovedkortet må flash'es for at det skal fungere med den cpuen. Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Mulig hovedkortet må flash'es for at det skal fungere med den cpuen. Kunne du forklart meg hvordan jeg gjør dette? Og i tilfelle hvordan jeg kan gjøre dette UTEN skjermbilde.. Sjekker om gamløe CPUen passer til det nye hovedkortet nå, kanskje det kan funke. Endret 13. juni 2009 av Loleinar Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det må være bios 1.4 eller nyere,til den cpu'en :CPU Support Les nederst på siden "How to use",under Live Update 3.Dette kan du gjøre hvis den gamle cpu'en passer,og du får bootet med den. Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Det må være bios 1.4 eller nyere,til den cpu'en :CPU Support Les nederst på siden "How to use",under Live Update 3.Dette kan du gjøre hvis den gamle cpu'en passer,og du får bootet med den. Har sjekket det opp. Gamle CPUen er en AMD CPU med Socket AM2, så den passer jo ikke til LGA775. Noen måte jeg kan få fikset dette på? Eller må jeg sende den til Komplett og få de til å oppdatere bios? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du må nok sende det inn eller låne deg en annen prosessor. Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Du må nok sende det inn eller låne deg en annen prosessor. Skjønner. Gir det mening at hovedkortet ikke gir utsignal (+ de andre feilene jeg beskrev) grunnet gammel bios vs. og dermed CPU feil? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Når det gjelder MSI,så vet jeg ikke noen annen måte å oppdatere bios,men det trenger ikke å være for gammel bios.Jeg kunne ikke finne noen pipe koder i manualen din heller,prøv å finn ut hva det betyr. Hviken ram er det du prøver,og har du prøvd en og en i forskjellige slotter? Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Når det gjelder MSI,så vet jeg ikke noen annen måte å oppdatere bios,men det trenger ikke å være for gammel bios.Jeg kunne ikke finne noen pipe koder i manualen din heller,prøv å finn ut hva det betyr. Hviken ram er det du prøver,og har du prøvd en og en i forskjellige slotter? Har testet en av mine Corsair 1 gig DDR2 PC4200 ram brikker i alle slotene (1 om gangen), men dette ga ikke noe utslag. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du kan ikke bruke mindre enn PC5300(667MHz) DDR2 ram,og opp til PC8500 på det hk. Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Pcen jeg sitter på nå har 800Mhz brikker. Tester dette nå. Endret 13. juni 2009 av Loleinar Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Skulle mene det,har prøvd PC4200 på mitt hk da rammen røyk,det gikk ikke,fordi det måtte være minimum pc5300 på det. P45 Neo Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Skulle mene det,har prøvd PC4200 på mitt hk da rammen røyk,det gikk ikke,fordi det måtte være minimum pc5300 på det. P45 Neo Testet 800MHz brikkene som satt i den andre PCen nå, og det funka! Hele systemet funker fett nå. Eneste jeg trenger er noen nye RAM brikker (de jeg bruker nå må tilbake i den andre pcen), så, har dere noen tips til hvilke jeg bør kjøpe? Mitt hovedkort igjen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351717 Tusen takk for seriøse og sakige svar, fikk jo løst det dritet her nå! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Bruker du 32 eller 64 bit OS? Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Kjører Windows XP SP3, er vel 32-bit det, eller? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kan vel være begge deler, er det to gb ram du har nå? Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har 32-bit OS. Kjører med 4gig 800MHz brikker nå, men trenger nye pga de er ikke mine. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vet ikke hvor mye du vil bruke men, disse brikkene vil nok gjøre jobben sin Men husk, siden du har 32-bit så vil du bare kunne utnytte 3 GB ram. Lenke til kommentar
Loleinar Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 De ser greie ut da, men fant noen med 1000Mhz. Sjekk ut http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=36337...led#ProductTabs Hva tror du? Takk for hjelp forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå