lolvik Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hei! Jeg har fått hjelp til å bygge PC av folket her på diskusjon før, så nå har jeg returnert nok en gang for å spørre om deres ekspertise! Jeg har per dags dato en helt grei maskin, E8400, HD4870X2 o.l. Meeen entusiast som vi er vil jeg fremdeles kjøre på med noe nytt. Jeg tenker å beholde hardiskene mine, strømforsyningen(Corsair TX 750W), samt skjermkortet mitt. Dette er oppsettet jeg har sett på, kanskje jeg hiver inn noe SSD senere, men akkurat nå er det litt trangt på budsjettet. Spørsmålet da er ganske enkelt bare deres meninger om oppsettet o.l. Det største spørsmålet er nok om strømforsyningen takler i7 overklokket, samt skjermkortet overklokket. Maskinen brukes mest til spill, musikk o.l. Spillene det går i er mest WAR Online, AoC, ellers litt hva jeg føler for. Takk på forhånd! Endret 13. juni 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg oververdiger ikke meg selv til å gi deg et svar på dette en gang. Fin satsing, det kan jeg like! Strømforsyningen holder nok fortsatt, litt avhengig av antall harddisker og andre enheter tikoplet den vil jeg si at du fortsatt er innafor minstekravene. Når du skal oppgradere så anbefaler jeg at du går for en single-rail forsyning på unrdt 1000 watt. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Hm, det er ikke sikkert at jeg blir å gjennomføre det uansett, men det er alltids flott med andres meninger. Kanskje Ci5 hadde vært et greit alternativ? Lenke til kommentar
branick Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hm, det er ikke sikkert at jeg blir å gjennomføre det uansett, men det er alltids flott med andres meninger.Kanskje Ci5 hadde vært et greit alternativ? Jeg hadde heller brukt tid på litt overklokking fremfor å handle nytt utstyr bare for å ha det Ytelseshoppet du vil få gjenspeiles IKKE i prisen du må betale for det på noen måte (mm du kjører mye videoredigering, etc.). stod i samme situasjon som deg for noen mnd siden, men fant ut at jeg ikke ville betale rundt 5K for 10% ytelsesøkning (ift mitt bruk såklart). Mener du at din maskin er for treig eller er du bare bitt av basillen? -Øivind- Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Tror vel at jeg heller kjeder meg litt. :c Kanskje jeg heller skal være litt ansvarlig og kjøpe meg en E8600. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tror vel at jeg heller kjeder meg litt. :c Kanskje jeg heller skal være litt ansvarlig og kjøpe meg en E8600. Nå skal jeg ikke si jeg har veldlig peiling på E8XXX serien, men mener at 8400 "lett" kan clockes til å nyte nesten det samme som en E8600, og at denne investeringen er ganske så unødvendig. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 som folk sier, kjøp deg en fet luftkjøler (eller vann?) og klokk litt heller, du får både ytelsesøkningen og en slags stolthetsfølelse av å ha klokka selv Lenke til kommentar
branick Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tror vel at jeg heller kjeder meg litt. :c Kanskje jeg heller skal være litt ansvarlig og kjøpe meg en E8600. Da kan du samarbeide med meg også skal jeg være behjelpelig med å kaste den gamle CPU'n din på en trygg og miljøvennlig måte så slipper du det hehe Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Tror vel at jeg heller kjeder meg litt. :c Kanskje jeg heller skal være litt ansvarlig og kjøpe meg en E8600. Da kan du samarbeide med meg også skal jeg være behjelpelig med å kaste den gamle CPU'n din på en trygg og miljøvennlig måte så slipper du det hehe hehe, den var fin. tilbake til tråden: e8400 kan klokkes til 3.7-3.8 Ghz på luft uten store utfordringer. men også til 4 om du absolutt vil det. dette betyr altså at den er myyyeee bedre en e8600 som kjører på 3.33 Endret 15. juni 2009 av dmdb Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Nå skal sant sies at jeg har en nokså uvillig E8400, når 3,6 uten større problemer, men hovedkortet mitt lar meg ikke klokke lengre pga. av RAMen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå