Gå til innhold

Liten Preview av Samsung i8910 Omnia HD

Anbefalte innlegg

Da har eg fått prøvd meg litt på Omnia hd noen dager og må si eg har vert imponert fra eg slo den på.

Litt basic fakta:

Størrelse: 123x59x12,9 millimeter

Skjerm: 3,7 tommer AMOLED-skjerm med 16 millioner farger

Minne: 16gb internt minne medfølger (med plass til 16gb micro SD card)

operativsystem: Symbian S60 v5.0

Kamera:8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash

Video: HD 720p@24fps,

Hodetelefon Inngang/videoutgang: 3.5mm

Videoformat støtte: DivX/XviD/WMV/MP4

DivX (Testet og funker)

XviD(Testet og Funker)

WMV(Testet og Funker)

MP4(Testet og Funker)

(Har ikke fått til 1080P filer)

språk som kan skiftets på den norske versjonen vertfall er:

Engelsk

Dansk

Suomi

Norsk

Svensk

Innhold

Ladder, usbkabel, stereo handsfree, programvare (pc suite 7 og route 66), brukerveiledning og brosjyrer om telefonens "viktigste" funksjoner.

Byggkvalitet

Denne er helt perfekt, Solide knapper, Ingen knirking, Er 148gram noe eg føler passer perfekt til telefonen. Bak dekselet sitter veldig bra (kanskje litt for bra på min) telefonen er stor men dette er ikke noe som plager meg da den er så tynn at den ikke merkest mye i lommen uansett

Display

Dette er det beste med hele mobilen, helt rå skjerm! Eg tør påstå at svartnivaet er på høyde med min Pioneer Kuro skjerm helt fantastisk! Eg og en kompis som begge har kuroen gikk en tur på elkjøp for å sammenligne litt med Iphone bla. En kan vel si at forkjellen er som en midt på tre LCD skjerm og en bra Plasma. (noe som er ganske logisk siden den har en AMOLED skjerm) "Du vet ikke hvor bra det er før du får sett hvor elendig det andre er" ;P

Ellers er skjermen veldig bra å trykke på minner mye om Iphone sin skjerm der.

Helt ok i sol lys men kunne vert bedre

Hastighet

Å bla i menyene er veldig smooth. Det meste skjer instant. Er ikke like raskt som Iphone. Men langt over WM og andre Symbian mobiler eg har prøvd. Det lille eg har surfet på Inet har også vert ganske knirkefritt og raskt. Å spille av videoer og hoppe rundt om i filmen skjer uten lagg og nesten på sekundet på HD noe som er veldig imponerende. SD går instant! Har fått den til å lagge med lyden men det har vert pga dårlig koding fra meg ;P

Kamera

Kan ikke utale meg så mye mot nyere moderne kamera mobiler men det er mye bedre en alt eg har vert bortig. Er veldig mye funksjoner en kan stille på å velge her, bla panorama som funker er meget bra.

Videokamera er helt utrolig, filmer mye skarpere en mitt 2år gammle SD videokamera (om vi ikke tenker på alt annet et reint sd videokamera kan gjøre self) Men den store skuffelsen som eg har vert forbred på lenge er jo lyden, denne er helt patetisk dårlig og kunne like gjerne vert slått av... (Søk på youtube for klipp og du skjønner)

Konklusjon

Dette har samsung virkelig fått til, bortestt fra lyden på Vkamera er det meste perfekt. Er vanskelig å si kor lenge batteriet vil vare men tipper en dag med aktivt bruk og 2-3dager til normalt brukt. Samtale lyd er helt normalt har ikke fått noe klaging når eg har spurt hvordan eg høres ut. Lett oprativ system å forstå. Har ikke testet GPS enda men etter som eg har lest skal denne funke veldig bra.

Men til å vere en telefon som har reklamert så enormt på videokamera og HD holder det ikke med den elendige opptaks lyden og vil gjerne trekke en karakter (noen vil sikkert synes dette er brutalt andre ikke) Men det skal ikke vere sånn i 2009. Håper det blir fixet i en update.

Karakter:

5-6

Fixer dei lyden er den en helt klar 6 fra meg

Pros

+ Råeste skjerm på markedet

+ Veldig responsiv

+ Meget bra lyd fra høytalerene

+ Meget bra lyd i headsettet som følger med (har testet 7stk nå på den og det er kun slått av Bose sitt)

+ bra kamera/Video

cons

- Ingen beskyttelse for linsen

- Følger bare med en størelse knotter til headsettet

- PC suiten som følger med er en vits da den ikke er oppdatert for å takle omnia hd (vist du vil konvertere video gjennom det så er max oppløsning 320xetteleranna og om du vil ha bakgrunns bilde 128x128.

- savner muligheten til å justere lyd volum og på/av vibrasjon for sms/ringing individuelt.

- Elendig lyd under filming

- Ingen justering av størrelse på Widgets (alt for store for min smak)

Bilder tatt med mobilen

post-18532-1244911568_thumb.jpg

Panorama inne uten stuelys

post-18532-1244912882_thumb.jpg

Bilde i et helt mørkt rom

post-18532-1244916587_thumb.jpg

touch HD og Omnia HD, var ikke liv i touch HD'en dessverre:\ Bilde er tatt av min feilbestilte Omnia HD (bomma og bestilte 2:P)

post-18532-1244916603_thumb.jpg

post-18532-1244916631_thumb.jpg

Bilder av telefonen (klarer ikke matche display kvaliteten til telefonen dessverre)

post-18532-1244915886_thumb.jpg

post-18532-1244915900_thumb.jpg

HovedMenyen denne er redigert så iconene er ikke der di skal vere. (Vist du ser meldings iconet ser du et bite lite icon over til høgre av den ( Denne beveger seg i sirkel og indikerer at det kjører et program i dem mappa)

post-18532-1244915908_thumb.jpg

post-18532-1244915919_thumb.jpg

Widgets

post-18532-1244915932_thumb.jpg

Video avspiling av 720P HD fil

post-18532-1244915943_thumb.jpg

Endret av Loukomalada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke like raskt som Iphone men en god nummer to på markedet er det ingen tvil om.

Jeg har ekstremt vanskelig for å tro at en Symbian-telefon er raskere enn en Android-telefon som fks. HTC Magic. Det jeg har sett av Samsung Omnia HD til nå har ikke vært i nærheten av den hastigheten jeg opplever på både Dream og Magic.

Når det er sagt, fin telefon. At den er litt for stor og kjører et klønete og utdatert OS gjør at det ikke blir noe kjøp for meg denne gangen.

Lenke til kommentar
Er ikke like raskt som Iphone men en god nummer to på markedet er det ingen tvil om.

Jeg har ekstremt vanskelig for å tro at en Symbian-telefon er raskere enn en Android-telefon som fks. HTC Magic. Det jeg har sett av Samsung Omnia HD til nå har ikke vært i nærheten av den hastigheten jeg opplever på både Dream og Magic.

Når det er sagt, fin telefon. At den er litt for stor og kjører et klønete og utdatert OS gjør at det ikke blir noe kjøp for meg denne gangen.

Har ikke testet Android så litt feil av meg å si en god nummer to blei bare litt revet med av speeden:) i fix

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med android, men etter et år med HTC Touch Diamond er responesen langt over det jeg forventet. responesen er på høyde med det man finner på ikke smart telefoner som iPhone og den gamle K800i en min.

Såklart savner jeg en del av funksjonene som er tilgjengelige i Windows mobile (trådet SMS, Geniale oppringings, customize muligheter osv.) Men når man får noe som gjør det man vil når man vil det ikke 10 sek senere så er jeg egentli fornøyd.

Er litt småbugs og noen ekstremt tungvindte løsninger da som trekker litt ned på inntrykket, så jeg håper samsung tar tak i disse tingene og fikser det:)

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den;) Kan takke Loukomalada sine klønete bestillinger for at jeg har min:D

Lenke til kommentar
DivX (Funket etter eg brukte Divx sin converter)

XviD(Testet og Funker)

WMV(Testet og Funker)

MP4(Testet og Funker)

Funket etter DivX sin converter, hva mener du?

Kunne du være så snill å beskrive hvordan den fungerer generelt til å spille av video. Klarer den å spille av video som man laster ned uten å konvertere og tilpasse den til denne telefonen. For eksempel laste ned en 700MB DivX video og spille den direkte på telefonen uten konvertering, savner virkelig en telefon som kan gjøre det her uten problemer.

Lenke til kommentar
DivX (Funket etter eg brukte Divx sin converter)

XviD(Testet og Funker)

WMV(Testet og Funker)

MP4(Testet og Funker)

Funket etter DivX sin converter, hva mener du?

Kunne du være så snill å beskrive hvordan den fungerer generelt til å spille av video. Klarer den å spille av video som man laster ned uten å konvertere og tilpasse den til denne telefonen. For eksempel laste ned en 700MB DivX video og spille den direkte på telefonen uten konvertering, savner virkelig en telefon som kan gjøre det her uten problemer.

Hmm di 2 divx filene eg testet var 1080p kan ha vert dette som har vert problemet da eg har ikke fått til å kjøre 1080p som eg har konverter, som eg vet funket i 720p

Skal teste SD filmer nedlasta må bare finne dei fra en extern hd gjømt vekk. Men har ingen grunn til å tro at dette ikke skal virke da eg er ganske sikkert på at det var pga 1080p

Har testet 2 Prisonbreak SD episoder som eg lasted ned men desse var xvid og di funket helt fint

Edit:

Da har eg testa ca 10 filmer eg heiv over SD 700mb som nedlasta alt fra divx til xvid og avi alt spillet rett av og det beste av alt på en 2timer lang film om eg trykte på ca der med slutten tok det ikke et halvt sekund engang å komme ditt uten lagg! :)

Endret av Loukomalada
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Fikk min i går! Hadde iphone 3g tidligere. Eneste som skuffer meg hittil er batterikapasiteten. Har sett på ca 2,5t film, hørt ca 1t med musikk, surfet med wlan i ca 10min og hatt to samtaler på tilsammen 5min. Og noen sms. Har skrudd av 3g nett, og skjerm styrken er på midten. Så nå sitter jeg med en prikk igjen på batteri måleren, da er telefonen vært frakoblet lader siden kl 8 i dag tidlig. Hadde aldri dette problemet med iphone. Ja, fikk rødt batteri der, men føler jeg kunne se mye mer film/musikk/surfe osv der.

Er dette bare meg eller har du eller noen som leser dette samme problemet?

Ellers er jo telefonen herlig, uvant nettleser, men men!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...