Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vill ikke spille spill!?

Anbefalte innlegg

Jeg har da en HP Pavilion t3711.sc som da er en stasjonær PC.

Men problemet er da det at den vill ikke spille spill!?

Har prøvd med mange forskjellige spill blant annet FM09 og det vill bare ikke funke, spillet startet men så vill det liksom ikke gå noe mer, på FM får jeg lese div meldinger ogsånn men såfort jeg går til kampen henger alt seg, og jeg må starte oppgavebehandling og avslutte programmet, har testet flere spill og ingen funker :(

Noen som kan hjelpe?

Litt info om PC'en generelt:

*Vista 32 bits.

*3 GB RAM (orginalt 1gb kjøpt en 2gb brikke til)

*Prosessor:

PentiumD 915 (P) DC 2.8 GHz

*Chipset:

Intel 945G

*Harddisk:

250 GB SATA 3G (3.0 Gb/sec)

*skjermkort

GeForce 7300LE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å ja starte den på nytt ja, ja det har jeg gjort men det funker enda ikke! :( men det funka litt før jeg instalerte de driverne men så kom det til etter kampen (som er det lengste jeg noen gang har kommet) så klikka det. Nå kommer jeg bare til kampen igjenn før det blir tull :(

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Det kan være at den blir varm da.. sjekk for hybelkaniner og at luftinntakene ikke er blokkert av støv/bøker/gardiner/papir/etc. og at alle vifter går. Når en pc'en blir for varm så vil maskinen automatisk minske arbeidsmengden(som senker temp) og dermed "drepe" programmer/spill. Om du merker at programmer fungerer bedre/lenger på en ny start og etterhvert bare fungerer dårligere og dårligere så kan tempratur være årsaken.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Hmmm den står ikke i nærheten av noen gardiner og den står ved ett åpent vidu så luft er nok ikke det problemet, blåste den nettop ren for ca 1 uke siden så det er lite trolig det er det og, men kan åpne den i morgen og se da :)

Takk for all hjelp så langt :):):)

Lenke til kommentar
Jeg mener at det blir referert til en kilde som antyder at det kan hende RAM'en din er feil. Prøv med feks 2 brikker. Har du forsøkt å disable lyden i FM før du evt starter en kamp? Har du sjekket om temperaturene dine er høye?

Hmmm, ja kan se om jeg får tak i noen 1gb's brikker...

Ja, har prøvd og disable lyden.

Hvordan kan jeg sjekke tempraturen på Pc'n da?

Lenke til kommentar
Jeg mener at det blir referert til en kilde som antyder at det kan hende RAM'en din er feil. Prøv med feks 2 brikker. Har du forsøkt å disable lyden i FM før du evt starter en kamp? Har du sjekket om temperaturene dine er høye?

Hmmm, ja kan se om jeg får tak i noen 1gb's brikker...

Ja, har prøvd og disable lyden.

Hvordan kan jeg sjekke tempraturen på Pc'n da?

Vet ikke om det funker, men verdt et forsøkt. CoreTemp støtter en god del CPU'er, usikker på om den støtter din. Men last det ned og finn ut. Dersom det viser temperaturer så laster du ned Orthos og kjører det på "Small FFT" for å stresse CPU'en din. Så følger du med på temperaturen. Vet ikke helt smertegrensen for din CPU, men overstiger den 60 grader tipper jeg du har et temperaturproblem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...