V5R1X Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Har lest litt rundt på diverse CSS-ting, og etter hva jeg forstår er det ikke mulig å ha en DIV-boks inni en annen DIV-boks, og la mengden innhold i den indre DIV-boksen bestemme hvor stor den ytre DIV-boksen blir? Altså, jeg vil at den ytre DIV-boksen skal ekspandere når den indre DIV-boksen ekspanderer, men dette lar seg altså ikke gjøre? Litt skuffet over CSS, hvis så... Slik det er nå "glir" den indre boksen, samt dens innhold, utover den ytre... Finnes det noen workaround på dette? Takk for eventuell hjelp! Endret 13. juni 2009 av J-Core Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Googlet litt, du må bruke Javascript og dynamisk endre størrelen på DIVen. Google: dynamically change DIV size så finner du litt info. AKIRA Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det går an, men da må ytterste DIV være uten statisk height. <div name="Ytterste_DIV" style="background:red; width: 500px;"> Ytterste DIV. Innholdet bestemmer høyde. <div name="Innerste_DIV" style="background:white; border: 1px solid #000000; width: 300px;"> Innerste DIV. Inneholder høyden til Ytterste DIV. <br><br><br><br><br><br> <br><br><br><br><br><br> </div> </div> Lenke til kommentar
TRL Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det går an, men da må ytterste DIV være uten statisk height. <div name="Ytterste_DIV" style="background:red; width: 500px;"> Ytterste DIV. Innholdet bestemmer høyde. <div name="Innerste_DIV" style="background:white; border: 1px solid #000000; width: 300px;"> Innerste DIV. Inneholder høyden til Ytterste DIV. <br><br><br><br><br><br> <br><br><br><br><br><br> </div> </div> Når jeg gjør dette lager jeg en enkelt div som er 1 px i bredden, og som har den høyden jeg ønsker å sette den yttre div'en til. På den måten oppnår jeg å få en minumumshøyde på en div samtidig som den er dynamisk fleksibel. Det kan selvfølgelig gjøres begge veier, men jeg skjønner ikke vitsen med dynamisk bredde. <div name=ytterst style=".......stil og utseende....;"> <div name=innhold style="float:left;clear:left;width:669px;"></div> <div name=høydestag style="float:left;clear:right;heigth:450px;width:1px;"></div> </div> Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 <div style="overflow: auto; background-color: #000;"> <div style="background-color: #FFF; color: #000; margin: 20px 0;"> <p>Hei</p> <p>Hei</p> <p>Hei</p> <p>Hei</p> <p>Hei</p> <p>Hei</p> <p>Hei</p> </div> </div> Prøv å legg inn så flere paragrafer, så skal du se at den ekspanderer. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Dette spørsmålet er delvis besvart i min tråd om bruk av DIV i stedet for TABLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå