Gå til innhold

Spørsmål rundt 8 vs 4-pins atx12v-kontakt

Anbefalte innlegg

Hepp.

Har et nytt Asus-hovedkort (775) med èn 4-pins atx12v-kontakt. I dag kjøpte jeg meg en Corsair PSU med to stk 4-pins-kontakter.

Jeg fikk et nytt hovedkort da det gamle var doa, men lurer på om det kan være en feil på dette også, da jeg ikke får liv i dette heller.

For det er meningen at man skal kunne bruke kun èn kontakt når man ikke har hovedkort med 8pins-kontakt? Jeg ser det finnes overganger, men strømforsyningen fungerte fint på et litt eldre Pentium4-kort jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyere Asus 775 hovedkort har nesten alltid en 8-pins kontakt, men 4 av dem er dekket av et svart plast deksel. Jeg har hatt en del Asus 775 HK, og har alltid koblet til 8-pins kontakten. Det vil si, har du en PSU med to stk 4-pins, fjerner du det svarte plast dekselet som dekker til 4 av kontaktene, og vips, så har du en 8-pins kontakt på hovedkoretet ditt.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Nyere Asus 775 hovedkort har nesten alltid en 8-pins kontakt, men 4 av dem er dekket av et svart plast deksel. Jeg har hatt en del Asus 775 HK, og har alltid koblet til 8-pins kontakten. Det vil si, har du en PSU med to stk 4-pins, fjerner du det svarte plast dekselet som dekker til 4 av kontaktene, og vips, så har du en 8-pins kontakt på hovedkoretet ditt.

Hovedkortet mitt har kun èn 4pins-kontakt (men jeg måtte dobbeltsjekke :p). Så det ser ut til at også dette hovedkortet er gåent (det kan jo også være prosessoren, men jeg har ikke noe annet hovedkort å teste det på for tiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...