Splitter Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har en datamaskin med C3 933 MHz prosessor og bortsett fra en svært stille strømforsyning, er maskinen lydløs. Det som er så irriterende er at mens jeg f.eks hører på MP3, eller ser på DVD filmer, begynner plutselig harddisken å arbeide som en gærning i flere minutter. En helt utrolig irriterende lyd! Hvorfor driver Windows å torturerer den stakkars harddisken min på den måten? Er det mulig å slå av denne funksjonen? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Kanskje filene du skal spille av ligger altfor spredt på hardisken, og dette fører til at hardisken må jobbe mye. Prøv å kjør en defragmentering. Du finner det under tilbehør - systemverktøy. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvor mye minne har du? Hvis du har lite, er lyden du hører mest sansynlig harddisken som swapper data til disken grunnet fullt internminne. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har 512 Mb minne, så det er nok ikke det som er problemet. Det ser ut som Windows kjører ett eller annet program automatisk når datamaskinen har stått på et stund uten at jeg har brukt tastaturet. Dette skjer også med min andre datamaskin hvis jeg bare slår den på og venter en times tid uten å gjøre noe. Er det bare jeg som opplever dette? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har opplevd det jeg og, windows har lest/skrevet en masse til hardisk... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvilken versjon av Windows kjører du? Hva for et filsystem bruker du? Hvordan oppstod dette problemet? Skjedde det plutselig, eller kom det snikendes? Husker tilbake på gamle Win9x, den gangen jeg brukte det, så hendte det rett så ofte (men hovedksaklig når jeg spilla) at Windows jobba som en galmann mot disken i ett til to minutter. Det den gjorde da var å rydde opp i Swapfila, slette ting i den som ikke var relevant lengere osv osv. Litt merkelig om det er det samme du opplever det samme med 512MB minne ... Hmm ... så kan du også sjekke at det ikke er noen bogus programmer som ligger bak og føkker til. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Hvilken versjon av Windows kjører du? Hva for et filsystem bruker du? Hvordan oppstod dette problemet? Skjedde det plutselig, eller kom det snikendes? Husker tilbake på gamle Win9x, den gangen jeg brukte det, så hendte det rett så ofte (men hovedksaklig når jeg spilla) at Windows jobba som en galmann mot disken i ett til to minutter. Det den gjorde da var å rydde opp i Swapfila, slette ting i den som ikke var relevant lengere osv osv. Litt merkelig om det er det samme du opplever det samme med 512MB minne ... Hmm ... så kan du også sjekke at det ikke er noen bogus programmer som ligger bak og føkker til. Jeg kjører Win XP med NTFS og de eneste progammene som ligger på harddisken er de jeg trenger for å høre på MP3, se DVD og se på TV. Problemet oppstår gjennomsnittlig et par ganger i uka og jeg har hatt samme problemet helt fra begynnelsen. Min beste gjettning er at Windows automatisk starter ett eller annet opprydningsarbeid på harddisken, hvis datamaskinen går en stund uten at mus eller tastatur blir brukt. Kanskje på tide å skifte til Linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå