Rhyzer Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Heisann. Håper noen kan hjelpe! Har nettopp kjøpt meg ny pc og sliter veldig mye med høye temperaturer. PCen er som følger: Kabinett - Silverstone TJ07 Hovedkort - Asus Rampage 2 Extreme x58 CPU - i7 920, stock settings Skjermkort - EVGA GTX 285 PSU - Corsair 1000W Minne - Corsair 3x2gb 2x 30gb OCZ vertex SSD og 1 1,5TB Seagate barracuda disk. Også en Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan med Zalman kjølepasta. Det jeg synes er litt rart er at når jeg tar på CPU kjøleren så er den helt kald. Som om det ikke er noe kontakt i mellom kjøleren og prosessoren. Eller skal den være så kald? Venner av meg synes også det var rart at den var så kald.. Og ja, den er montert helt riktig! Først så brukte jeg kjølepastaen som følgte med Noctuan og da fikk jeg de samme temperaturene jeg har nå sånn sirka, men under full load så gikk jeg over 80 grader på litt under 2 minutter. så brukte jeg en ny kjølepasta og det ble så litt bedre. bare under full load den sank en del. men til vanlig nå så ligger temperaturen på litt over 40, og under crysis så ligger den på mellom 53 og 60. Full load kommer den nærmere 70 grader Noen som har noen tips? Synes det er veldig høyt til å være helt stock clock. Har en kompis som har Zalman 9900 kjøleren og 920 @ 3.8GHz og den er kjøligere enn min! hans ligger på 33-36 idle. og litt over 40 på crysis. full load rundt 50 stabilt. Noen som vet hva problemet kan være? Skulle gjerne likt å hatt den temperaturen jeg har nå bare clocka til 3.6GHz eller 3.8 og ikke helt stock.. Klarer å få temperaturen under 40 grader hvis jeg åpner kabinettet og setter en bordvifte nesten rett opp i CPU kjøleren. Men jeg kan ikke ha det sånn fordi hakke plass Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) LOL, du har i7 bli vant med det, det er en cpu som har 130w tdp... jesus.. opplever du at det ikke er feil, er det ikke det. Endret 13. juni 2009 av Revolution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå