FredrikHagen90 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hei, Jeg Jeg skal ha eksamen i norsk på tirsdag. Jeg har valgt en oppgave om normer, og lurte derfor på om noen hadde noen tips til hvordan jeg kan utarbeide denne oppgaven og presentasjonen. Oppgaven: Normer skiftende normer komemr til uttrykk på mange områder i norsk kultur og norske tekster, innenfor litteratur, språk, bildekunst, film, musikk m.m. Lag en presentasjon der du viser eksempler på dette, gjerne stilt opp mot tekster og andre kulturuttrykk fra flere epoker. Du kan også bruke eksempler fra andre land. Problemstilling lager du selv, Framstillingen din bør ikke bare være faktabasert, men også inneholde refleksjon, vurdering og drøfting. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Da lurer jeg på om noen kanskje har noen forslag til hvilke normer jeg kan se nærmere på osv.? Og generelt forslag til hvordan jeg kan utarbeide dette, Og kanskje et forslag til problemstilling? Takk Endret 13. juni 2009 av FredrikHagen90 Lenke til kommentar
FredrikHagen90 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Noen som veit og kan fortelle litt om hvordan normene i forhold til ekteskap, forsørger skilsmisse og lignende var på 1900 -tallet? eller forandringene fra da til nåtiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå