Gå til innhold

Ny Xbox på markedet allerede høsten 2010?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Ny Xbox allerede neste år?

Denne konsollgenerasjonen er ment å vare en stund, noe som egentlig er helt greit. Utviklerne får mer tid til å lære maskinene å kjenne før de må over på noe helt nytt, noe som gir oss bedre spill.

Med den kommende lanseringen av bevegelsesstyring på både Xbox 360 og PlayStation 3 får også de nåværende konsollene nye egenskaper uten at man må starte helt på nytt med en ny maskin.

Men så kommer denne nyheten om at, joda, allerede neste år kan vi få se en splitter ny Xbox-konsoll fra Microsoft.

Det er 1up.com som hevder å vite at Microsoft planlegger å sette en helt ny spillmaskin på markedet høsten 2010, altså allerede neste år. Det nye bevegelsesstyrte kameraet som foreløpig går under navnet Project Natal vil ikke bare bli lansert som tilbehør til dagens Xbox 360, men også komme som standardutstyr til den nye Xbox-generasjonen som skal komme neste år.

Den nye Xboxen skal ifølge 1ups kilder være en helt ny plattform med en oppgradering av dagens Xbox 360-teknologi. Dagens 360-spill vil være spillbare på maskinen, men kommende spill vil også få muligheten til å dra nytte av den oppgraderte maskinvaren. Akkurat som med pc-spill vil spillutviklere kunne støtte begge systemene, men de som eier den nye Xboxen vil få oppleve mer detaljrik og glattpolert spillopplevelse.

Noen spillutviklere hevder de allerede har makset ut Xbox 360s ytelse, så nå vil de muligens få muligheten til å strekke seg litt lengre. Spørsmålet blir bare hvordan problemet med begrenset plass på dvd-diskene vil løses - får vi kanskje se Blu-ray på en Microsoft-maskin også?

Det er ifølge 1up ikke snakk om noe stort teknologisprang, slik vi er vant til å se ved nye konsollanseringer, men mer en slags videreutvikling av dagens konsoll. Ikke ulikt det Nintendo gjorde med Wii, som strengt tatt ikke er mye mer enn en GameCube med bevegelsesstyring. Den nye Xbox-konsollen vil også bli lansert før Nintendo vil rekke å komme med sin ryktede Wii HD, hevder 1up.

Ifølge kilden vil vi få høre mer om den nye konsollen på neste års Game Developer’s Conference i San Francisco, i god tid før høstlanseringen 2010 - om ryktene skulle vise seg å stemme, altså.

http://www.dagbladet.no/spill/blogg/2009/0...erede-neste-ar/

Bare tull, eller vil dette viste seg å stemme? Selv håper jeg på en helt ny Xbox om noen par år med mye bedre grafikk og helt nye funksjoner. Vil ha en fullverdig overgang til neste generasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Bra innlegg med referanser og hele pakka.

Tror ikke det kommer noen ny konsoll til neste år. Tidligere antydninger har vel vært på rundt 2012 før vi får en helt ny konsoll? Fulgte med på Microsoft sin E3-pressekonferanse og der var de klare på at de holder på med utviklingen av spennende teknologier til sine fremtidige konsoller, håper de ferdigutvikler det før de releaser noe nytt.

Ingen vil vel at de skal levere konsollens svar på Windows Vista? =)

Lenke til kommentar

Hehe, er Dagbladet som har skrevet artikkelen, ikke jeg ;)

Kan jo hende de beholder både Xbox 360 og den nye boksen på markedet samtidig en stund, slik Sony gjorde med PS3 og PS2 og slik Microsoft ble tvunget til å gjøre med XP og Vista. Er dog kanskje ikke så sannsynelig at de satser på en slik retning, men hvem vet.

:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet da vel det. Men jeg må vel få lov til og berømme innlegget ditt til tross for at du ikke har skrevet all teksten selv? :)

De burde ha lært etter Vista-fadesen, de har såpass store markedsandeler at jeg ikke kan se noen årsak til å komme med en konkurrent til et allerede godt produkt. Nei, nå har de fått gjennomslag på MGS til Xbox og de sa helt klart at det vil komme til 360 eksklusivt til neste år, det er lite som tyder på at de kommer til å gjøre noe så drastisk ennå.

De norske nettavisene har, i sin hunger for å være først ute, sviktet når det kommer til faktasjekking. Jeg tar ALT jeg leser på vg og db med ei klype salt, særlig de tekonologiske og fotballrelaterte nyhetene.

Lenke til kommentar
Meiner eg las ein artikkel i går om at det ikkje skulle kome ny konsoll frå MS før i 2015.

Wow. Hvor leste du det? Har vanskelig for å tro at de skal vente så lenge. Venter de i 5,5 år så har de tapt alle markedsandelene som de har bygget opp via X360. Innen den tiden har alle realistiske simulatorer hjemme som simulerer alt fra sex til fly. Også forutsier konsollen din lotto-tallene og forteller deg i en rolig stemme hvor pen du er.

:D

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet da vel det. Men jeg må vel få lov til og berømme innlegget ditt til tross for at du ikke har skrevet all teksten selv? :)

Selvfølgelig skal du få lov til det, tusen takk :) Trodde bare du missforsto ;)

Pøh! Leser da vel hele innlegget før jeg kommenterer. Saken er den at det er så ufattelig mange, skal ikke nevne navn, som pøser ut tøys uten å henvise til kildene sine. Derfor er det en herlig følelse å komme inn på en tråd som dette og se at alt er på stell!

Uansett da.. Om MS lanserer en ny konsoll i 2010 som skal konkurrere med sin egen X360 er de idioter. Det kan jo hende de lanserer en håndholdt? Det hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror vi kan tolke den siste tids rykter og uttaleser dithen at noe lusker bak kulissene, og at det definitivt skjer noe rundt lanseringen av Natal. En oppgradert X360 kan det selvsagt være, jeg selv har ikke særlig stor tro på det. Natal kommer nok til å selges sammen med nye X360-maskiner, så jeg tror det hele bunner ned til en ny modell/SKU som skal selges sammen med Natal, så kan man jo samtidig håpe på at de forbedrer maskinene, som for eksempel et stillere drev og innebygd wifi.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...