Fred7555 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei Akkurat fått min 1TB ekstern HDD og har akkurat formatert den til NTFS, og skal nå begynne å kopiere blant annet video-samlingen min på ca. 580GB, men har noen spørsmål først Er det best å bare høyreklikke på "Videoer" også lime inn i den angitte mappen på den eksterne HDD'en? Har noen programmet med 1 lisens som er installert, kan jeg på en måte kopiere programmet over på den eksterne HDD'en, og bare dra det over igjen på pc'en hvis den klikker (og ny harddisk trengs) også funket det helt bra? Altså så jeg ikke trenger å installere det på nytt Er lovlige programmer. Takker Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. Enkelte programmer kan du bare kopiere rett over til en annen harddisk og starte rett opp med all lisensinformasjon som trengs, dessverre fins det knapt noen slike programmer på markedet. De ALLER fleste program må inn i registret på OS'et ditt og legge inn oppføringer for at det skal fungere med operativsystemet ditt. Dersom feks et program benytter seg av DirectX bruker det den installerte versjonen istedenfor å ha med en egen versjon. Disse programmene får du vel installert igjen dersom du bare har CD-key'en, med mindre det er spesielle program som jeg ikke har kjennskap til. Videofilene dine er det bare å kopiere over, høyreklikk på mappa, velg kopier, høyreklikk inne på harddisken og velg "lim inn". Enkelt og greit. Ikke "Lim inn snarvei", da:) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Takk for raskt svar og utfyllende Er noen programmer som jeg har installert og ikke finner CD'en/lisensen/CD-keyen til, men får vel finne de da. Takker EDIT: Dette spørsmålet er ikke helt i denne sammenhengen, men spør siden det er om samme tema. Idag har jeg 1TB disk uten partisjoner e.l. altså alt på C: Når jeg skal installere Windows 7 til høsten, tenkte jeg å lage 2 partisjoner, en på ca. 100GB med Windows og gratis-programmer. På den andre skal jeg ha skole-ting, filmer og betal-programmer/lisens-programmer. Spørsmålet er egentlig om det er mulig og ha den sånn som jeg beskrev over. Når jeg reinstallerer Windows 7 (partisjonen med 100GB) og jeg har f.eks. Office 2007 på den andre partisjonen, vil Office 2007 funke etter en reinstallering av Windows 7? Takk Endret 13. juni 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. I utgangspunktet er det en veldig innviklet prosess som gjøres når et program installeres. Det kan hende du bare kan søke frem .exe-filene og kjøre dem, men de vil aldri ha den intergreringen de har om du bare kjører dem uten å ha installert dem. I de flest tilfeller fungerer ikke programmet i det hele tatt. Det er litt i samme banene av det jeg skrev i mitt første svar, skal du være sikker på at noe fungerer må du installere det fra scratch. Btw. Du har en partisjon på den harddisken din, ikke ingen=) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Btw. Du har en partisjon på den harddisken din, ikke ingen=) Sant det Da tror jeg at jeg heller tar alt av programmer og Windows på den på 100GB og filmer, skole-ting osv. på den andre. Takk for raskt og utfylleden hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå