Fiffik78 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei, skal kjøre nytt oppsett med fjær og dempere på Audi A4`en min, men er sterkt i tvil om jeg orker å gå på en slik jobb igjen. Lurer derfor på om noen har erfaring med verksteder i Oslo som gjør en slik jobb, men da med deler som jeg har kjøpt inn på forhånd? Vet jo at verkstedene tjener godt på å egne leveranser av ulike produkter, så ser at det kanskje ikke er helt lett å finne noen? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette tar de aller fleste verksteder seg av. Det kan nok hende at merkeforhandlerene nær deg er kresne når de velger kunder, men et vanlig selvstendig verksted gjør reperasjoner med deler innkjøpt av kunden flere ganger daglig. I tillegg vil du måtte 4-hjuls kontrollere bilen, så de har jo der en potensiell fortjeneste. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det kommer ofte ann på delene og hvor de er kjøpt. Mange verksted vil ikke stille garanti på jobben hvis man kommer med deler fra f.eks. Biltema etc. Dette har også med at verkstedet må kunne kreve erstatning for tapt jobb fra firmaet som har solgt delene hvis jobben må gjør en gang til pga feilproduksjon e.l. Her har ulike verksted forskjellige avtaler, så det er bare å sjekke rundt. Merkeverksteder bruker også "uorginale" deler hvis de selv mangler delen fra sitt eget lager, så det skal ikke være noe umulighet. Har du derimot kjøpt delen fra utlandet (eBay etc.), så vil de nok nekte. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvis du har kjøpt fra f.eks eBay som LiamH nevner kan du sikkert få et selvstendig verksted til å ta jobben, men noen garanti må du nok se langt etter Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Det kommer ofte ann på delene og hvor de er kjøpt. Mange verksted vil ikke stille garanti på jobben hvis man kommer med deler fra f.eks. Biltema etc. Dette har også med at verkstedet må kunne kreve erstatning for tapt jobb fra firmaet som har solgt delene hvis jobben må gjør en gang til pga feilproduksjon e.l. Her har ulike verksted forskjellige avtaler, så det er bare å sjekke rundt. Merkeverksteder bruker også "uorginale" deler hvis de selv mangler delen fra sitt eget lager, så det skal ikke være noe umulighet. Har du derimot kjøpt delen fra utlandet (eBay etc.), så vil de nok nekte. Takk for gode svar. Det skal kjøpes ok saker, Eibach/KW, fra Norge så det bør være lite problem. Men uansett, da anser jeg problemet som oppklart og så blir det gøy å sjekke litt rundt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har jobbet på et dekkverksted som tok på seg montering av senkesett forresten Tips om du ikke får tilslag noen andre plasser Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vet ikke om det er slik for mekanikere, men mange elektrikerfirma tar extra timelønn når kunden kjøper utstyr selv(mye av fortjenesten kommer av salg av utstyr) Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har selv montert reg. reim og div fra biltema som kunden kom med. Syns selv ikke det er noe særlig, kjekkere å montere deler som en vet det er kvalitet over... Vi tar heller ikke noen høyre timepris pga dette. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Har selv montert reg. reim og div fra biltema som kunden kom med. Syns selv ikke det er noe særlig, kjekkere å montere deler som en vet det er kvalitet over... Vi tar heller ikke noen høyre timepris pga dette. Jeg gjør ikke dette for å spare penger på kvaliteten, men rett og slett for å få de delene jeg vil ha til en fornuftig (etter mitt syn) pris Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vet ikke om det er slik for mekanikere, men mange elektrikerfirma tar extra timelønn når kunden kjøper utstyr selv(mye av fortjenesten kommer av salg av utstyr) Ekstra timelønn sier du? Hvorfor i alle dager skulle de ta ekstra timelønn? Det de derimot KAN gjøre er å bare bruk sitt eget utstyr, ikke det som kunden har kjøpt inn til dem. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Tror de tar extra timebetalt for å "motivere" kunden til å bruke deres utstyr, samt at det faktisk går bort en del fortjeneste når man ikke får solgt med utstyr. men nok OT for i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå