Gå til innhold

Noen sprøsmål ang. stronglift 5x5

Anbefalte innlegg

Takk for svar igjen. Mest sansynlig ender det vel med at jeg spør en som jobber der, om han/henne har noen tips til hvordan jeg skal utøve de forskjellige øvelsene, og om det er noe som er dødsviktig å gjøre/ikke gjøre. Jeg har også planer om å lese meg opp på stronglift sine utøvelses guider, og se hvordan det går. Det er vel bare å føle seg frem, det bør vel gå greit, mtp. at jeg starter med ganske lette vekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dobbelpost, men er det forøvrig noen som har noe å si om kosthold? Vil et "normalt" kosthold være nok til å få nok utbytte av treningen? Et normalt koshold for meg vil si 3 brødskiver til frokost, 3 til lunsj på skolen, 1 porson havregryn, eller 3-4 brødskriver når jeg kommer hjem fra skolen, en frukt eller to til mellommåltid, middag - varierer veldig hva vi spiser her, og 2-3 brødskiver før jeg legger meg. For det meste kjøttpålegg, ost, eller italiensk salat som pålegg på brødskivene. Til drikke er det for det meste appelsinjuice og melk.

Vil dette holde for meg? Etterhvert som jeg blir større vil jeg jo også spise mer, men jeg må jo bare kjenne på hvor sulten jeg er. Veier pr. idag omlag 60kg.

Lenke til kommentar

Brødskiver er generelt dårlig kombinert med trening, bytt det ut med "skikkelig" mat.

Egg, fisk, fugl, kjøtt, ris, pasta, grønnsaker, frukt osv. Sjå for deg middagsmat/lunsjmat til alle måltid.

Mange trådar om det på forumet og det står også ein del på stronglifts.com

Lenke til kommentar

Da blir det fort veldig mye av dagen som blir dedikert til å forberede måltider, men må man så må man. Jeg får vel prøve med forskjellig pålegg på skivene, da? Speilegg, makrell i tomat/tunfisk, kanskje spise en kyllingsalat på skolen i ny og ne etc?

Lenke til kommentar

Én siste ting:

Om jeg ønsker å trene kondis vedsiden av, hvilket vil si å jogge 2-3 ganger i uka, hvilke dager burde dette være på? I forhold til styrke.

Eller er det ikke gunstig i det hele tatt å trene både kondis og styrke? (Jeg har ikke som mål å bli en muskelbunt, ønsker bare å bli større enn jeg er i dag).

Lenke til kommentar

Kan uttale meg litt om mine erfaringer med dette!

Jeg sykler 4-5 ganger i uka samt styrke 3 ganger i uka. Jeg syntes dette går greit, eneste er at det kan bli litt slitsomt vis du ikke får nok søvn og mat! Jeg merker ikke noen negativ effekt av dette (siden jeg ikke trente "kondis" før men samtidig trente styrke) men kan merke at det blir slitsomt. Men ikke negativt for styrken min i større grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...