AndyPanda Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg lurer på om Solo Super er den "sunneste" brusen!? Den er uten tilsatt sukker og inneholder per 100 ml: 3,5 kcal og 0,8 g karbohydrater. (0 g protein, fett og kostfiber, og 0,004 g natrium.) Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Kanskje den er den sunneste, men den smaker rææv Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Solo super inneholder søtningsmiddler som viser seg å ikke være sunnere en sukker. Studier viser at man også kan legge på seg av produkter som bruker søtningsmiddler i stedet for sukker. Enkelte søtningsmiddler som aspartam er muligens kreftfremkallende. Men det at Solo super inneholder fiber gjør den litt sunere en andre brustyper. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Solo super inneholder søtningsmiddler som viser seg å ikke være sunnere en sukker. Studier viser at man også kan legge på seg av produkter som bruker søtningsmiddler i stedet for sukker. Enkelte søtningsmiddler som aspartam er muligens kreftfremkallende. Men det at Solo super inneholder fiber gjør den litt sunere en andre brustyper. Ugh, muligens ja,men ikke noe er sikkert. Jeg har drukket mye lightbrus,men har ikke lagt på meg av det, jeg er faktisk undervektig Det er ikke light brusen i seg selv man legger på seg av, det du sier er helt feil, det derimot mange mener er at man KAN legge på seg av å drikke light brus, fordi man får et søtsug, som gjør at man får lyst på mat/godteri/whatever. Dette gjelder alt med kunstig søtningsstoffer, men om dette er en myte eller ikke, det vet jeg ikke. Jeg har ikke merket noe stort "søtsug" av det, og jeg har drukket mye pepsi-max/tab-xtra og annen lett brus gjennom årene, og jeg overdriver ikke når jeg skriver _mye_. Men jeg har hørt om folk som har fått mye vondt i hodet, og som har blitt slappe av å drikke light og vanlig brus, og etter å ha godt over til vann et par uker så har det gitt seg. Brus i seg selv er ikke sunt, uansett om det er light eller vanlig, og det er jeg er fullstendig klar over, men så lenge det ikke er noe galt med helsen min så kommer jeg til å drikke brus til den dagen jeg vipper av pinnen. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Kanskje den er den sunneste, men den smaker rææv Feil. Den beste lightbrusen på markedet, spør du meg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Leste et sted at aspartam er ikke langt ifra nervegassen som ble brukt i WW2. Selv om det er snakk om veldig liten mengde, så er det farlig. Derfor har jeg gått over til Cola og Urge all time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå