Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sjalu for alt. Trenger råd.

Gjest randomwt

Anbefalte innlegg

Gjest randomwt

Hei, har en dame som blir nesten sjalu for alt. Så trenger litt tips for å slippe det her.

Ting som ho blir sur/usikker på:

F.eks hvis jeg og en kamerat går rundt på et kjøpesenter uten ho, og møter ho senere. Er hun sur fordi hun tror jeg har sett på alle jenter ETC.

F.eks sur hvis vi ser på paradise hotel, at jeg skal synes damene der er finere enn ho.

F.eks hvis vi er på stranda, og jeg tilfeldigvis snur meg og det går noen fine damer forbi, så blir ho sur.

Er masse greier, utrolig irriterende, fordi ødelegger stemmninga, og jeg blir utrolig oppgitt over at ho ikke tror jeg liker ho.

På en annen side, så snakker ho med masse gutter osv..Men ho blir sur hvis jeg snakker med jenter. Jeg bryr meg ikke om ho snakker med gutter tho, blir ikke sjalu.

Har prøvd to ting. Enten virke care når ho blir sjalu, og late som ingen ting og ignorere ho. Eller og si " hvordan kan du tro noe sånt, du er den beste jente i verden uansett hva woohoo osv", eller og bli sur.

Ingen av delene funker. Hvis jeg carer så ender det med ho "glemmer det" og blir blid igjen, og det har hun også sagt. At hun blir fort sjalu, og at jeg bare skal la hun være når ho blir sånn. Men er et stort problem, siden det er jævlig tragisk å være sammen med andre venner når ho er der, når ho blir sjalu for alt og jeg må virke "care" for at ho skal bli blid igjen.

noen tips?

skal ikke droppe dama, nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Det at du vingler på oppførselen din med å prøve forskjellige taktikker er ikke lurt... Kjapt råd er "forebygging". Brukt tid på å fortelle henne hvor pen hun er og hvor glad du er i henne, og bare henne når hun ikke har noe å være sjalu for!

Sjalusi er ikke noe du kan endre på umiddelbart, bare gi henne grunn til å stole på deg. Vær flink med og informere om hva du gjør og hvor du skal, ta vare på henne i disse situasjonene. Det er litt din jobb å gjøre noe med dette.

Nå er jeg så heldig at dama mi ikke bryr seg om slike ting.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg forstod det riktig, men om du sier til damen din at Paradise Hotel damene, er finere enn hun, så gratulerer med dagenes dummeste kommentar. Når du er ute å går med damen trenger du heller ikke snu deg etter andre jenter. Som sagt, usikker på om jeg forstod det riktig, men om jeg gjorde det, så må du gjøre noen forandringer der.

Dessuten, 14 år gamle jenter er slik.

Lenke til kommentar
Litt usikker på om jeg forstod det riktig, men om du sier til damen din at Paradise Hotel damene, er finere enn hun, så gratulerer med dagenes dummeste kommentar. Når du er ute å går med damen trenger du heller ikke snu deg etter andre jenter. Som sagt, usikker på om jeg forstod det riktig, men om jeg gjorde det, så må du gjøre noen forandringer der.

neinei, han sier aldri at andre damer er penere, hun bare føler at han syns det. Det er vanlig da.

And that's how we like them

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hva får deg til å tro at jeg er en "tøffel"? Er ikke akkurat sånn at jeg gir så mye etter, og jeg har mine egne meninger.

Har du eventuelt noen tips til å endre dette? Hva skal jeg gjøre når hun blir så sjalu, hvis det jeg har nevnt ikke hjelper?

I det siste har jeg bare stikki når ho har vært sånn, og ignorert ho i flere dager, dette har jeg gjort mange ganger. Hjelper ikke det heller. Ignorerte ho i en uke engang, ho grein hver dag siden ho savna meg så mye-_-, men hjalp ikke det heller.

Lenke til kommentar

Høres ut som et meget disfunksjonelt forhold dette.. Når du faktisk må ignorere den gråtende kjæresten din i dagevis. Høres ut som dette er et forhold som ikke vil vare mye lenger om hun ikke skjerper seg med den sykelige sjalusien sin. Du må virkelig sette deg ned å snakke med henne om det, selv om du sikkert alt har gjort det flere ganger.

Lenke til kommentar

Du har ikke et problem, ho har. Du bør tenke på noe aktiviteter som kan bedre hennes selvtillit, kanskje noe selvrealiseringskurs :p

Du kan også bli mer bestemt og gå rett på problemene hennes. Hvis ho syter over at du syns andre er penere, så sier du: "Tror du at du blir penere ved å syte og grine? Gjør noe med det hvis du er så jævla misfornøyd. JEG er fornøyd med deg, men du er aldri det med deg selv så dette er DITT problem. Solve it."

Jeg kjenner meg litt igjen i hennes problemer da jeg var fjortizz, men jeg var ikke så ekstrem :p

Uansett det som hjalp meg var steinhard trening på Shotokan Karate. Hadde dén kroppen på den tida :p og samtidig spiste som en flodhest. (Nå er jeg bare en happy og sloppy sofagris ^^) Men the bottom line var at jeg gjorde noe med mine egne problemer. INGEN kan hjelpe med ens selvtillit. Jeg måtte bare ta meg sammen. Det eneste andre mennesker kan er å heie på sidelinja eller fungere som wake up call, men selve arbeidet er og blir opp til en selv.

Den jenta har tydelige selvtillits issue. Noen trenger å gi henne skikkelig wake up call, en skikkelig konfrontasjon hvor ho ikke kan ro seg unna.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe unormalt med å være sjalu, men noen jenter tar det jo til et nytt nivå. Som etter hva jeg forstår kan være veldig slitsomt.. Har selv hatt en kjæreste som mente selv han kunne gjøre alt, men friket ut om jeg f. eks snakket med en guttevenn. Var litt annerledes da, for der var det et kontrollbehov, hun her høres bare usikker ut.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe unormalt med å være sjalu, men noen jenter tar det jo til et nytt nivå. Som etter hva jeg forstår kan være veldig slitsomt.. Har selv hatt en kjæreste som mente selv han kunne gjøre alt, men friket ut om jeg f. eks snakket med en guttevenn. Var litt annerledes da, for der var det et kontrollbehov, hun her høres bare usikker ut.

Neinei.. alle er sjalu til en viss grad, og det er jo ikke mer enn et tegn på at man liker noen og "vil ha de for seg selv". Men når det blir så ille som med dama til trådstarter her, er det noe som ikke stemmer enten med dama eller forholdet. Slik sjalusi er ikke noe som går over over natta, derfor mener jeg forholdet er dødfødt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hei, takk for innspill. Jeg har ikke lyst til å dumpe ho, fordi jeg ser på det at hun er sjalu som at hun er veldig glad i meg. Og noen ganger er det heller ikke så ille, men det går mye opp og ned..Og det er utrolig frustrende.

Får ikke lyst til å gjøre henne noe godt lenger, for uansett hva jeg gjør og hvor glad hun blir for hyggelige ting jeg gjør mot ho, så føler jeg det blir helt poengløst å gjøre det siden hun et par timer senere kan tro at jeg ikke liker ho, fordi jeg tilfeldigvis snudde meg og så et par jenter som gikk forbi, og så er hele stemninga ødelagt.

Værste er hvis ho har drikki, da tar det helt av, for da blir ho ikke lei seg, men helt mad istedenfor.

Ser for meg mange fine scenarioer når vi skal til Mallorca om noen uker, men lettkledde damer overalt, alkohol osv. Ho kommer sikkert til å bli ødelegge stemingen og humøret mitt HELE tia. Og det er utrolig vanskelig å ikke gikk bli forbanna når hun holder på sånn, og late som jeg ikke bryr meg ( for å få ho i humør igjen, så ender sikkert med at vi flyr hver vår vei, som vi gjør på alle fester. For jeg blir så oppgitt når hun ikke tror på meg, og da pleier jeg å bare stikke.

(Ikke at jeg ser på jenter, eller at hun trenger å bekymre seg for at det er letkledde damer der, ville aldri vært utro, og det vet ho..)

Men det har blitt mye bedre nå, enn det var i starten av forholdet. Vi ble sammen når hun var 15, og hun er 17 nå. Så jeg håper at dette er noe hun vokser av seg..?

Lenke til kommentar
Ville vært bekymret jeg. Stoler ikke på så usikre jenter.

Why not?

noen tips?

skal ikke droppe dama, nei.

Serr, dama er jo ikke normal... Er ingen av dere som er fornøyde med forholdet virker det som, så hvorfor holde på da?

Dama som har problemer, ja. Man kvitter seg ikke med TV'en fordi man ikke har kanaler.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Vi har vært sammen i 1 år, skrev feil sorry. Ja, jeg har det. Vi har det veldig bra sammen til tider, så det veier såpass mye opp at jeg holder ut..

Er egentlig det som er greia, vi har vært sammen såpass lenge at jeg blir utrolig frustrert når ho holder på sånn. Forstår ikke at ho kan fatte at jeg bare vil ha ho.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Ville vært bekymret jeg. Stoler ikke på så usikre jenter.

Why not?

Vet aldri hva de gjør for å få bekreftelse.

True that. Ho skal ha bekreftelser hele tia. Og hvis hun ikke får det blir ho sur. Værste er som sagt når alkohol er i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...