kilogram Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Heisann! Har lenge slitt med å få til ISDN-kortet mitt i Linux, under ulike distroar (har prøvd Slackware, RedHat og no Mandrake), og har aldri fått det til. Forrige gong føler eg at eg var nærmt, då eg lærte meg å nytta QT ISDN for Linux frå LinuxNorge, men fekk det heller ikkje til då. Så sta som eg er, har eg brukt ganske mykje tid på å få dette til sjølv. Men, no når eg nettopp har installert Mandrake på råd frå andre, så får eg det framleis ikkje til. Mandrake finn kortet mitt av seg sjølv, og alt ser ut til å virke heilt fram til eg prøver å kople opp mot nettet. Då tek det lang tid mens den ringer opp, før eg får beskjed om at oppkoplinga var mislukka. Korleis skal dette fiksast? Sett pris på alle hint og tips. Lenke til kommentar
nander Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har slitt veldig med dette selv!! prøv å bruk command prompt, og logg in som root (su) skriv deretter kommandoen net_monitor i det vinduet, klikk connect! lykke til! :smile: hvis det går, og du finner en måte å tillate alle brukere dette, og ikke bare root, VÆR SÅ SNILL å si ifra! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Såvidt eg skjønte var ikkje net_monitor innstallert, men eg skal teste å køyre kontrollprogrammet (kan vere det er det same) som root, og sjå kva som skjer. Får nemlig opp "Tester forbindelse", og får feil allereie då, men det tar lang tid før det skjer noko (8-10 sek). Begynner å verte litt fortvilt. Om det skal vere slik som dette, kan eg ikkje byrja å bruke Linux skikkelig før eg får nettilgang over LAN, dvs. før eg flyttar på hybel. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Er ganske sikker på at linux er kjent for å ha mye trøbbel med ISDN. Selv aner jeg ikke, siden jeg allerede hadde kabel når jeg begynte med linux. Lenke til kommentar
nander Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 men jeg så at Suse skal komme ut med en ny versjon som skal være bra med ISDN... gratis tilgjengelig om en uke eller noe sånt... skal prøve det da! Lenke til kommentar
nander Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 2 dager igjen MarcelSB Jeg teller på dagene til jeg ser guiden din! Gleder meg veldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå