Kane Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Trenger en liten bærbar hovedsaklig til bruk på forelesninger, nettbruk og for å se filmer på togturer. Det aller viktigste er batteritid etterfulgt av lavt støynivå, tastaturkomfort, skjermkvalitet og generell byggekvalitet på pcen slik at den ikke blir ødelagt av å bli bært rundt i sekken hver dag. Ytelse er totalt uviktig, men den bør kunne dra en god film og litt diverse nettapplikasjoner uten problemer. Har sett litt på asus eee 1000he, men er det noen bedre alternativer? Eventuelt kommer det jo mye nytt nå, tror du det vil være mulig å få tak i et bedre alternativ før skolestart i August? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Men kva krav har du til skjermen? Det kjem ut ein Lenovo 12"ar i byrjinga av Juni. Seinare vil det òg kome ut ein versjon med betre skjermkort og HDMI. Batteritida må du ta med ei klype salt, ettersom det endo ikkje finnes noko særleg testar av denne maskina. Prisen ligg på litt over 4000, dvs. litt dyrare enn dei vanlege nettpc'ane. Endret 13. juni 2009 av aspic Lenke til kommentar
Kane Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Men kva krav har du til skjermen? Det kjem ut ein Lenovo 12"ar i byrjinga av Juni. Seinare vil det òg kome ut ein versjon med betre skjermkort og HDMI. Batteritida må du ta med ei klype salt, ettersom det endo ikkje finnes noko særleg testar av denne maskina. Prisen ligg på litt over 4000, dvs. litt dyrare enn dei vanlege nettpc'ane. Takker for kjapt svar! Så jo virkelig ikke dum ut den, blir moro å se noen tester. Jeg tror de fleste pcene idag har en skjerm jeg kan leve med, har ikke noe pristak, så vil gjerne ha det beste som kan fåes selvfølgelig. Bør kunne se en film i et opplyst tog eller fly uten problemer. Pga tastaturkomfort vil jeg helst ha en som er fra 10" og oppover, men fremdeles relativt liten og lett. Men batteritid er alfa og omega, er ikke n270 mindre batterivennlig enn n280 på asusen? Pris er som sagt ikkenoe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå